GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BİY619 GENETİK MÜHENDİSLİĞİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, moleküler biyoloji ve hücre gelişim biyolojisinin özel konuları hakkında bilgi sahibi olur. Hücresel haberleşme, sinyal iletimi, apoptozis ve kanser, rekombinant DNA teknolojisinin kullanımı, genetik haritalama, gen klonlama yöntemleri, gen tedavisi ve virüsler hakkında bilgi sahibi olmak.



1 Hücresel haberleşme mekanizmalarını ve sinyal iletimi hakkında bilgi sahibi olur
2 Apoptozis ve kanser olgularını açıklayabilmeli
3 Onkogenler ve protoonkogenler hakkında bilgi sahibi olur, kanser ilişkisini açıklayabilmeli
4 Rekombinant DNA teknolojisinin prensiplerini bilmeli ve kullanabilmeli
5 Gen klonlama yöntemlerinin prensiplerini bilmeli ve kullanabilmeli

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hücresel haberleşme ve sinyal iletimi, kaspazlar, apoptozis mekanizması, onkogen ve protoonkogenler, prokaryor ve ökaryotlarda rekombinant DNA teknolojisi ve gen klonlama stratejileri, genetik haritalama, gen tedavisi, virüsler ve kanser ilişkisi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hücresel haberleşme mekanizmaları
2 Sinyal iletimi ve sekonder haberciler
3 Kaspazlar
4 Apoptozis ve mekanizması
5 Onkogenler
6 Protoonkogenler
7 Rekombinant DNA teknolojisi
8 Genetik haritalama
9 Gen klonlama yöntem ve stratejileri
10 Ökaryotik rekombinant DNA teknolojisinin kullanımı
11 Gen tedavisi
12 DNA virüsleri
13 RNA virüsleri,Kanserle ilişkili virüsler
14 Genel tekrar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

1.Ed. Yıldırım, A., Bardakçı, F., Karataş, M., Tanyolaç, B., Moleküler Biyoloji Protein Sentez, ve Yıkımı, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2007. 2. Weaver, R. F., Molecular Biology, Second (International) Edition, Mc Graw Hill Companies, NY, USA, 2002. 3.E. Passarge, Renkli Genetik Atlası, Çevirenler: Lüleci, G., Sakızlı, M,. Ve Alper, Ö., Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2000. 4.Dale, J. W., Park, S. F., Molecular Genetics of Bacteria, 4th Ed., John Wiley a Sons Ltd, England, 2004



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 4 4
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 4 56
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 20 3 60
Quiz için Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 143

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 2 4 2 2 3
ÖÇ 2 5 2 4 2 2 2 3
ÖÇ 3 5 2 4 2 2 2 3
ÖÇ 4 5 2 4 2 5 2 3
ÖÇ 5 5 2 4 2 5 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek