GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MAT575 BULANIK KÜME TEORİSİ I Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bulanık kümelerin ve bulanık mantığın temel bilgisini sunar, bulanık ve klasik küme teorileri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları öğretir.


Dr.Öğr.Üyesi Funda BABAARSLAN


1 Kümeler teorisinin problemlerini inceler.
2 Bulanık küme teorisi kapsamında bulanıklık içeren sistemleri yorumlar.
3 Bulanık küme teorisi ve karar teorisi bilgilerini bir arada kullanır.
4 Bulanık küme teorisi ispat tekniklerini geliştirir.
5 Bulanık küme teorisi kullanarak belirsizlik içeren problemleri çözer

Birinci Öğretim



[Yok]


Bulanık küme, Bulanık kümelerde işlemler, Bulanık bağıntı kavramı, Bulanık kümelerde kartezyen çarpım,Bulanık kümeler ailesi, Bir fonksiyon altında bulanık kümelerin görüntüsü ve ters görüntüsü, Bulanık nokta kavramı,Aralıklarda toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemleri, Bir bulanık kümenin alfa-seviye kümesi ve alfa seviye kümesinde aritmetik işlemler, Bulanık kümelerde konvekslik Bulanık mantık,Bulanık önermeler,Bulanık ortamda karar verme,Bulanık doğrusal programlama modelleri Bulanık sayılar,Bulanık sayıların minimum ve maksimumu, konvolüsyonu ve dekonvolüsyonu


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bulanık Kümeler Temel Tanımlar
2 Bulanık bağıntı kavramı
3 Bulanık kümelerde kartezyen çarpım
4 Bulanık kümeler ailesi
5 Bir fonksiyon altında bulanık kümelerin görüntüsü ve ters görüntüsü
6 Bulanık nokta kavramı
7 Aralıklarda toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemleri
8 Bir bulanık kümenin alfa-seviye kümesi ve alfa seviye kümesinde aritmetik işlemler
9 Bulanık kümelerde konvekslik
10 Bulanık mantık ,Bulanık önermeler
11 Bulanık ortamda karar verme
12 Bulanık doğrusal programlama modelleri
13 Bulanık sayılar
14 Bulanık sayıların minimum ve maksimumu, konvolüsyonu ve dekonvolüsyonu

1. Fuzzy sets,Fuzzy logic,applications. George Bojadziev,Maria Bojadziev 2. Introduction to fuzzy arithmetic theory ana applications,Arnold Kaufmann,Maden M.Gıpta



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 9 3 27
Okuma 12 3 36
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 149

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 4 4 4 5 5 4 4 5 3 4 3 5 5
ÖÇ 2 4 4 4 5 5 4 3 3 5 4 3 4 5 4 5
ÖÇ 3 4 3 4 4 5 4 5 4 5 4 3 4 4 5 4
ÖÇ 4 4 4 5 3 4 5 4 3 5 5 4 4 5 4 4
ÖÇ 5 4 5 5 4 3 4 5 5 4 3 4 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek