Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEM523 | ELEKTROMANYETİK UYUMLULUK VE GİRİŞİM TEORİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, Elektromanyetik Uyumluluk (EMU) kavramlarını vermek ve elektromanyetik uyumlu sistem ve devrelerin tasarımı için gerekli yöntem ve stratejileri öğretmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Hakan KİŞİOĞLU
1 | Elektromanyetik uyumluluk kavramlarını tanır. |
2 | Statik yük üretimini ve korunma yöntemlerini kavrar. |
3 | Düşük ve yüksek frekanslardaki bağlaşım mekanizmalarını ayırt eder. |
4 | Elektromanyetik ekran ve filtre tasarlar. |
5 | EMU düzenlemelerini, testlerini ve ölçmelerini kavrar. |
Birinci Öğretim
-
-
Elektromanyetik Uyumluluğa (EMU) giriş, Elektromanyetik (EM) alan kuramını hatırlatılması, Elektromanyetik girişim (EMI) kaynakları, Elektrostatik boşalma, Ekranlama kuramı ve uygulamaları, Topraklama, Kablolama, EMI Filtreleri, EMU düzenlemeleri ve testleri, Frekans planlaması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | EMU kavramları ve tanımlar. | ||
2 | EM alan kuramı kavramları, EMU birimleri, ışıma ve frekans spektrumu. | ||
3 | Doğal ve insan yapımı elektromanyetik girişim kaynakları. | ||
4 | Elektrostatik boşalma (ESD), statik yük birikimi, ESD önlemleri. | ||
5 | Düzlem dalga ekranlama teorisi ve ekranlama etkinliği | ||
6 | Yüksek ve düşük empedans alanları, pratik ekranlama problemleri ve testleri. | ||
7 | Topraklama. | ||
8 | Kapasitif bağlaşım, endüktif bağlaşım, kablo ekranlaması. | ||
9 | Kapasitif bağlaşım, endüktif bağlaşım, kablo ekranlamas | ||
10 | EMI Filtreleri, pasif elemanlar, filtre kuramı ve karakteristikleri, | ||
11 | Toplu elemanlı EMI filtreleri, dağıtık elemanlı EMI filtreleri. | ||
12 | EMU düzenlemeleri ve standartları. | ||
13 | EMU test ortamları ve ölçmeler. | ||
14 | Frekans planlaması |
Ott H.W., Noise reduction techniques in electronic systems, John Wiley & Sons, 1988. Kodali V. Prasad, Engineering Electromagnetic Compatibility: Principles, Measurements, Technologies, and Computer Models, John Wiley & Sons, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 21 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 152 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 1 | 4 | 3 |