GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EEMYL523 ELEKTROMANYETİK UYUMLULUK VE GİRİŞİM TEORİSİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı, Elektromanyetik Uyumluluk (EMU) kavramlarını vermek ve elektromanyetik uyumlu sistem ve devrelerin tasarımı için gerekli yöntem ve stratejileri öğretmektir.


Dr. Öğr. Üyesi Hakan KİŞİOĞLU


1 Elektromanyetik uyumluluk kavramlarını tanır.
2 Statik yük üretimini ve korunma yöntemlerini kavrar.
3 Düşük ve yüksek frekanslardaki bağlaşım mekanizmalarını ayırt eder.
4 Elektromanyetik ekran ve filtre tasarlar.
5 EMU düzenlemelerini, testlerini ve ölçmelerini kavrar.

Birinci Öğretim


-


-


Elektromanyetik Uyumluluğa (EMU) giriş, Elektromanyetik (EM) alan kuramını hatırlatılması, Elektromanyetik girişim (EMI) kaynakları, Elektrostatik boşalma, Ekranlama kuramı ve uygulamaları, Topraklama, Kablolama, EMI Filtreleri, EMU düzenlemeleri ve testleri, Frekans planlaması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 EMU kavramları ve tanımlar.
2 EM alan kuramı kavramları, EMU birimleri, ışıma ve frekans spektrumu.
3 Doğal ve insan yapımı elektromanyetik girişim kaynakları.
4 Elektrostatik boşalma (ESD), statik yük birikimi, ESD önlemleri.
5 Düzlem dalga ekranlama teorisi ve ekranlama etkinliği
6 Yüksek ve düşük empedans alanları, pratik ekranlama problemleri ve testleri.
7 Topraklama,Kapasitif bağlaşım, endüktif bağlaşım, kablo ekranlaması.
8 Vize
9 Kapasitif bağlaşım, endüktif bağlaşım, kablo ekranlamas
10 EMI Filtreleri, pasif elemanlar, filtre kuramı ve karakteristikleri,
11 Toplu elemanlı EMI filtreleri, dağıtık elemanlı EMI filtreleri.
12 EMU düzenlemeleri ve standartları.
13 EMU test ortamları ve ölçmeler.
14 Frekans planlaması

Ott H.W., Noise reduction techniques in electronic systems, John Wiley & Sons, 1988. Kodali V. Prasad, Engineering Electromagnetic Compatibility: Principles, Measurements, Technologies, and Computer Models, John Wiley & Sons, 2001.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Seminer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Seminer 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 21
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 3 2 4 1 4 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 3 2 4 1 4 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 3 2 4 1 4 3
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 3 2 4 1 4 3
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 3 2 4 1 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek