Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEMYL518 | İLERİ SAYISAL İŞARET İŞLEME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencilere yüksek lisans seviyesinde başarılı bir araştırma yapabilmelerine yardımcı olacak temel ileri sayısal işaret işleme konularını öğretmek.
Dr. Öğr. Üyesi Türker KOZA
1 | Öğrenci ileri düzey sayısal işaret işleme kavramlarını tanımlayabilecek ve uygulayabilecek. |
2 | Öğrenci gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözebilecek. |
3 | Öğrenci adaptif işaret işleme algoritmalarını anlayıp gerçekleştirebilecek. |
4 | Öğrenci işaret işleme algoritmalarının zaman ve frekans uzayında gerşekleştirimini ve yorumunu anlayacak. |
5 | Sayısal süzgeç kavramını öğrenir |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu derste öncelikle lisans seviyesinde görülen sayısal işaret işleme konuları gözden geçirildikten sonra multirate süzgeç yapıları, zamanla değişen ve uyarlamalı sistemler, Fourier dönüşümü ve uygulamaları, dalgacık dönüşümü ve uygulamaları, hızlı algoritmalar, ve öğrencilerin araştırma konuları ile ilgili diğer ileri konular incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Görüntü işlemeye giriş | ||
2 | Sürekli zaman işaretlerinin sayısal olarak işlenmesi: Örnekleme ve örnekleme kuramı. Nicemleme. AD ve DA dönüşümü. | ||
3 | Ayrık Fourier dönüşümü ve hızlı Fourier dönüşümü: DFT and doğrusal katlanma. Overlap-save ve overlap-add yöntemleri. Pencereleme ve durağan işaretlerin sıklık analizi. FFT algoritmaları ve yapıları. Gerçek değerli dizilerin FFT leri. | ||
4 | Sayısal süzgeçler: FIR süzgeçler için Direct-form, lattice, ve kaskad yapılar. IIR süzgeçler için Direct-form, lattice, and paralel yapılar. Katsayı nicemleme ve yuvarlama etkileri. | ||
5 | FIR süzgeçlerin tasarımı: Pencere fonksiyonları kullanarak doğrusal fazlı süzgeç tasarımı. Sıklık örneklemesi ile tasarım. Chebyshev yaklaşımı. | ||
6 | IIR süzgeçlerin tasarımı: Dürtü değişmezliği ile tasarım. Bilinear dönüşüm. Yaygın olarak kullanılan analog süzgeçlerin karakteristikleri. | ||
7 | Multirate işaret işleme: Temel multırate işlem (yukarı örnekleme, aşağı örnekleme). Desimasyon ve interpolasyon yapıları. Poliphase süzgeçlerle desimasyon ve interpolasyon. | ||
8 | İleri dönüşüm yöntemleri: Zaman-Sıklık analizi. Pencerelenmiş Fourier dönüşümü ve uygulamaları. | ||
9 | Hilbert dönüşümü ve uygulamaları: Uygulama-tek yanband demodülasyonu. Uygulama-ultrason (kan akış analizi). | ||
10 | Hilbert dönüşümü ve uygulamaları: Uygulama-tek yanband demodülasyonu. Uygulama-ultrason (kan akış analizi). | ||
11 | Dalgacık dönüşümü: Zaman-ölçek analizi. Karmaşık sürekli dalgacık dönüşümü. | ||
12 | Proje sunumları | ||
13 | Proje Sunumları | ||
14 | Proje Sunumları |
1. The Scientist and Engineer's Guide to Digital Signal Processing by Steven W. Smith. 2. Digital Signal Processing: Principles, Algorithms, and Applications by J. G. Proakis and D. G. Manolakis. 3. Multirate Digital Signal Processing by R. E. Crochiere and L. R. Rabiner. 4. Theory and Application of Digital Signal Processing by Rabiner and Gold. 5. Digital Signal Processing by Alan V. Oppenheim and Ronald W. Schafer. 6. Digital Signal Processing by William D. Stanley. 7. Digital Signal Processing in Communication Systems by Marvin E. Frerking.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 |