Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EEMYL513 | RESİM İŞLEME TEKNİKLERİ VE BİLGİSAYARLA GÖRME | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Temel konuların ve sayısal resimlerden bilgi elde etmek için kullanılan tekniklerin öğrenilmesi. Resimlerden çeşitli uygulamalar için gerekli olan temel özellikleri (kenar, bölge, vs.) hesaplamak için kullanılan yaygın metotların bilinmesi ve uygulanması. Dizi resim analizi gibi yüksek seviyeli deneysel resim analizi tekniklerinin ve özel bir uygulama için başarılı bir sistem tasarlayabilmek için gerekli temel kavram ve teknikleri n öğrenilmesi.
Dr. Öğr. Üyesi Tolga HAYIT
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygular |
2 | Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir |
3 | Görüntü işleme tekniklerini öğrenir |
4 | Görüntü işleme tekniklerinin uygulamalarını öğrenir |
5 | Bilgisayarla görme uygulamaları geliştirir |
6 | Görüntü işleme kavramlarını öğrenir |
Birinci Öğretim
-
-
Görüntü işleme ve bilgisayar görme sahası oldukça hızlı bir şekilde büyümektedir. Sahadaki bu büyüme, kavramların ve tekniklerin hem derinliğine hem de genişliğine olmaktadır. Bu teknikler, tıbbi resim işleme, uzaktan algılama, endüstriyel teftiş, doküman inceleme, nano teknoloji ve çokluortam veritabanı uygulamaları gibi birçok sahada uygulama alanı bulmaktadır. Bu derste, görüntü işleme ve bilgisayar görme temel ve ileri tekniklerinin verilmesi hedeflenmiştir. Bu ders, dizi resim analizi gibi yüksek seviyeli deneysel resim analizi tekniklerini de ihtiva etmektedir. Çeşitli pratik uygulamalar için gerekli olan algoritmalar detaylı olarak bahsedilmektedir. Gelişen birçok sahada olduğu gibi, görüntü işleme ve bilgisayar görme hemen hepsi bilgisayar görü sistem tasarımcılarının herhangi bir özel uygulaması için uygun olmayabilir. Dolayısıyla bilgisayar görme tasarımcısı, özel bir uygulama için başarılı bir sistem tasarlayabilmek için temel kavram ve teknikleri bilmek zorundadır
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Görüntü işleme ve bilgisayar görmeye giriş, görüntü işleme örnekleri, görüntü elde etme, örnekleme ve kuantalama | ||
2 | Aydınlatma ve sensörler, görüntülerin algılanması ve temsil edilmesi | ||
3 | Aydınlatma ve sensörler, görüntülerin algılanması ve temsil edilmesi | ||
4 | Görüntü işlemenin temelleri, temel görüntü işleme operasyonları | ||
5 | Görüntü işlemenin temelleri, temel görüntü işleme operasyonları | ||
6 | Eşikleme teknikleri | ||
7 | Renkli resim işleme | ||
8 | Renkli resim işleme | ||
9 | Resim bölütleme teknikleri | ||
10 | Resim bölütleme teknikleri | ||
11 | Resim sıkıştırma teknikleri | ||
12 | Resim sıkıştırma teknikleri | ||
13 | Morfolojik resim işleme teknikleri ve hareketli nesnelerin hız ve pozisyon hesapları | ||
14 | Hareketli nesnelerin hız ve pozisyon hesapları |
R. C. Gonzalez and R. E. Woods, Digital Image Processing, Addison-Wesley Pub. Co., New York, (2nd edition) 2002. Anil K. Jain, Fundamentals of Digital Image Processing, Prentice Hall, 1989. • Low, A. Introductory Computer Vision and Image Processing. McGraw-hill, 1991
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 2 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | |||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | |||||
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||
ÖÇ 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 |