Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BYL575 | TEMEL BİYOLOJİK PSİKOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı merkezi ve periferal sinir sisteminin yapısı, davranışı ve algılamayı sağlayan sistemleri, cinsellik, saldırganlık, uyku, açlık susuzluk gibi içgüdü ve ihtiyaçların fizyolojik temelleri, hormonlar, içsel saatler, öğrenme ve hafızanın fizyolojik ve nöro-anatomik temelleri, İnsan davranışları, ruhsal hastalıklar ve sinir siteminin yapısı ve nöro-kimyası arasındaki ilişki hakkında bilgi vermektir
PROF. DR. HATİCE BAŞ
1 | Fizyoloji, psikoloji, fizyolojik psikoloji kavramlarının anlamı, kapsamı ve işlevini açıklar |
2 | İnsan davranışlarının oluşumundan sorumlu sinir sisteminin yapısını ve davranışları nasıl etkilediğini açıklar |
3 | Sinir sisteminin hücresel fonksiyonu açıklar. |
4 | Davranışları açıklamada beyin loblarının fonksiyonlarını açıklar |
5 | Davranışların oluşumunda endokrin sistemin rolünü açıklar |
Birinci Öğretim
yok
yok
Fizyolojik psikolojinin alanı ve araştırma yöntemleri; organizmanın fizyolojisi ve anatomisi, davranım mekanizmaları, duyu işlevleri, motor işlevler ve duygular, güdü ve güdünün fizyolojik temelleri, işlevsel bozukluklar ve bu bozuklukların nedenleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Davranış kaynakları-nörobilim | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
2 | Sinir sistemindeki hücrelerin yapısı ve işlevi | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
3 | Sinir sisteminin yapısı | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
4 | Psikofarmakoloji | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
5 | Araştırmanın yöntem ve stratejileri | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
6 | görme | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
7 | İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyular | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
8 | Uyku ve biyolojik ritim | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
9 | Üreme davranışı | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
10 | Duygu | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
11 | Beslenmeyle ilgili davranışlar | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
12 | Öğrenme ve bellek | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
13 | İnsan iletişimi | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
14 | Nörolojik bozukluklar Şizofreni, duygulanım bozuklukları ve anksiyete bozuklukları | Bilgisayar destekli sözlü ve görsel anlatım | yok |
öğretim üyesi ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 3 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 129 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 |