Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BYL573 | GÖL EKOSİSTEMLERİNDE ÖTROFİKASYON VE RESTORASYON | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; göl ekosistemlerinde meydana gelen değişimleri sebeplerini anlamalarını yorumlayabilmelerini sağlamak ile gerekli önlemlerin iyileştirme metotlarının öğretilmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Şeyda ERDOĞAN
1 | 1. Göl ekosistemlerinde izleme çalışmalarının nasıl ne sıklıkla yapılması gerektiğini açıklar. |
2 | 2. Sistem parametrelerinin ölçümünü uygular. |
3 | 3. Sistem parametrelerini kullanarak gölün ekolojik durumunu tespit eder. |
4 | 4. Ekolojik durum sapmalarını açıklar. |
5 | 5. Ötrofikasyon sebeplerini açıklar. |
6 | 6. Göl durumunun iyileştirilebilmesi için plan tasarlar. |
7 | 7. Restorasyon tekniklerini açıklar. |
Birinci Öğretim
-
-
Göl ekosistemlerinde meydana gelen bozulmalar, farklılaşmalar bunlarla mücadele ve iyileştirme yöntemlerinin öğretilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Göl ekosistemlerinin temel özellikleri | ||
2 | Göl ekosistemlerinde ölçülen parametrelerin yorumlanması, oligotrofik, mezotrofik, ötrofik durum farklılıkları | ||
3 | Ötrofikasyon göl ekosistemlerine etkileri | ||
4 | Farklı parametreler kullanılarak kalite durumunun belirlenmesi | ||
5 | Alg patlamasına sebep olabilen fitoplankton gruplarının göl ekosistemine etkileri | ||
6 | Kalite indekslerinin incelenmesi, hesaplama yöntemleri-1 | ||
7 | Kalite indekslerinin incelenmesi, hesaplama yöntemleri-2 örnek çalışma | ||
8 | Göl restorasyon tekniklerinin incelenmesi-1 | ||
9 | Göl restorasyon tekniklerinin incelenmesi-2 | ||
10 | Göl restorasyon tekniklerinin incelenmesi farklı tekniklerin avantaj ve dezavantajları | ||
11 | Restorasyon planı hazırlama örnek çalışma | ||
12 | Ülkemizde yapılan restorasyon çalışmalarının incelenmesi | ||
13 | Farklı ülkelerde yapılan restorasyon çalışmaları ve sonuçlarının araştırılması, makale inceleme-1 | ||
14 | Farklı ülkelerde yapılan restorasyon çalışmaları ve sonuçlarının araştırılması, makale inceleme-2 |
Ansari, A.A., Sarvajeet, S.G., Lanza, G.R., Rast, W. Eutrophication: causes, consequences and control. 2011. Springer. Tatlısu Ekosistemlerinde Arazi ve Laboratuvar Yöntemleri Ülkü Nihan Tavşanoğlu, Gökben Başaran Kankılıç, Şeyda Erdoğan SIĞ GÖL SULAKALANLARI Ekoloji, Ötrofikasyon ve Restorasyon Prof.. Dr. Meryem Beklioğlu
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Seminer | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Gösterme | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 127 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 1 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 6 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | 3 |