GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BYL573 GÖL EKOSİSTEMLERİNDE ÖTROFİKASYON VE RESTORASYON Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; göl ekosistemlerinde meydana gelen değişimleri sebeplerini anlamalarını yorumlayabilmelerini sağlamak ile gerekli önlemlerin iyileştirme metotlarının öğretilmesidir.


Dr. Öğr. Üyesi Şeyda ERDOĞAN


1 1. Göl ekosistemlerinde izleme çalışmalarının nasıl ne sıklıkla yapılması gerektiğini açıklar.
2 2. Sistem parametrelerinin ölçümünü uygular.
3 3. Sistem parametrelerini kullanarak gölün ekolojik durumunu tespit eder.
4 4. Ekolojik durum sapmalarını açıklar.
5 5. Ötrofikasyon sebeplerini açıklar.
6 6. Göl durumunun iyileştirilebilmesi için plan tasarlar.
7 7. Restorasyon tekniklerini açıklar.

Birinci Öğretim


-


-


Göl ekosistemlerinde meydana gelen bozulmalar, farklılaşmalar bunlarla mücadele ve iyileştirme yöntemlerinin öğretilmesi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Göl ekosistemlerinin temel özellikleri
2 Göl ekosistemlerinde ölçülen parametrelerin yorumlanması, oligotrofik, mezotrofik, ötrofik durum farklılıkları
3 Ötrofikasyon göl ekosistemlerine etkileri
4 Farklı parametreler kullanılarak kalite durumunun belirlenmesi
5 Alg patlamasına sebep olabilen fitoplankton gruplarının göl ekosistemine etkileri
6 Kalite indekslerinin incelenmesi, hesaplama yöntemleri-1
7 Kalite indekslerinin incelenmesi, hesaplama yöntemleri-2 örnek çalışma
8 Göl restorasyon tekniklerinin incelenmesi-1
9 Göl restorasyon tekniklerinin incelenmesi-2
10 Göl restorasyon tekniklerinin incelenmesi farklı tekniklerin avantaj ve dezavantajları
11 Restorasyon planı hazırlama örnek çalışma
12 Ülkemizde yapılan restorasyon çalışmalarının incelenmesi
13 Farklı ülkelerde yapılan restorasyon çalışmaları ve sonuçlarının araştırılması, makale inceleme-1
14 Farklı ülkelerde yapılan restorasyon çalışmaları ve sonuçlarının araştırılması, makale inceleme-2

Ansari, A.A., Sarvajeet, S.G., Lanza, G.R., Rast, W. Eutrophication: causes, consequences and control. 2011. Springer.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Rehberli Problem Çözümü 2 2 4
Gösterme 14 3 42
Rapor Sunma 2 2 4
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 3 1 2
ÖÇ 2 2 3 4 2 2
ÖÇ 3 4 3 3 2 2
ÖÇ 4 4 3 3 4 2 2
ÖÇ 5 4 3 3 4 5 2 2 3
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek