Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BYL573 | GÖL EKOSİSTEMLERİNDE ÖTROFİKASYON VE RESTORASYON | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; göl ekosistemlerinde meydana gelen değişimleri sebeplerini anlamalarını yorumlayabilmelerini sağlamak ile gerekli önlemlerin iyileştirme metotlarının öğretilmesidir.
Dr. Öğr. Üyesi Şeyda ERDOĞAN
1 | 1. Göl ekosistemlerinde izleme çalışmalarının nasıl ne sıklıkla yapılması gerektiğini açıklar. |
2 | 2. Sistem parametrelerinin ölçümünü uygular. |
3 | 3. Sistem parametrelerini kullanarak gölün ekolojik durumunu tespit eder. |
4 | 4. Ekolojik durum sapmalarını açıklar. |
5 | 5. Ötrofikasyon sebeplerini açıklar. |
6 | 6. Göl durumunun iyileştirilebilmesi için plan tasarlar. |
7 | 7. Restorasyon tekniklerini açıklar. |
Birinci Öğretim
-
-
Göl ekosistemlerinde meydana gelen bozulmalar, farklılaşmalar bunlarla mücadele ve iyileştirme yöntemlerinin öğretilmesi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Göl ekosistemlerinin temel özellikleri | ||
2 | Göl ekosistemlerinde ölçülen parametrelerin yorumlanması, oligotrofik, mezotrofik, ötrofik durum farklılıkları | ||
3 | Ötrofikasyon göl ekosistemlerine etkileri | ||
4 | Farklı parametreler kullanılarak kalite durumunun belirlenmesi | ||
5 | Alg patlamasına sebep olabilen fitoplankton gruplarının göl ekosistemine etkileri | ||
6 | Kalite indekslerinin incelenmesi, hesaplama yöntemleri-1 | ||
7 | Kalite indekslerinin incelenmesi, hesaplama yöntemleri-2 örnek çalışma | ||
8 | Göl restorasyon tekniklerinin incelenmesi-1 | ||
9 | Göl restorasyon tekniklerinin incelenmesi-2 | ||
10 | Göl restorasyon tekniklerinin incelenmesi farklı tekniklerin avantaj ve dezavantajları | ||
11 | Restorasyon planı hazırlama örnek çalışma | ||
12 | Ülkemizde yapılan restorasyon çalışmalarının incelenmesi | ||
13 | Farklı ülkelerde yapılan restorasyon çalışmaları ve sonuçlarının araştırılması, makale inceleme-1 | ||
14 | Farklı ülkelerde yapılan restorasyon çalışmaları ve sonuçlarının araştırılması, makale inceleme-2 |
Ansari, A.A., Sarvajeet, S.G., Lanza, G.R., Rast, W. Eutrophication: causes, consequences and control. 2011. Springer.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rehberli Problem Çözümü | 2 | 2 | 4 |
Gösterme | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 1 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||||||
ÖÇ 7 |