Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BYL570 | TATLI SU EKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; ekoloji biliminin temel kavramlarını farklı tatlı su sistemlerinin fiziksel ve kimyasal özelliklerini, canlı gruplarının etkileşimlerini ve komünite yapısının anlaşılmasını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Şeyda ERDOĞAN
1 | 1. Ekolojinin tanımı tarihsel gelişimini açıklar |
2 | 2. Farkı Tatlısu ekosistemlerini tanımlayabilir, temel özelliklerini hatırlar. |
3 | 3. Akarsu sistemleri oluşum şekilleri ve besin zincirini açıklar. |
4 | 4. Göl ekosistemlerinin temel özelliklerini tanımlar. |
5 | 5. Azot, fosfor, chl-a, ölçümlerini bilir, sistemin durumlarını bu parametrelere bağlı olarak açıklar. |
6 | 6. Fitoplankton ana gruplarını ve temel işlevlerini açıklar. |
7 | 7. Zooplankton, su içi bitkilerinin genel özelliklerini fonksiyonlarını açıklar |
8 | 8. Tatlı su ekosistemlerinde düzenli izleme çalışması gerçekleştirir. |
Birinci Öğretim
hayır
-
Tatlısu ekosistemlerinin temel özellikleri, ekosistemlerde yaşayan farklı organizma gruplarının sistem içerisindeki rolleri ve etkileşimlerinin öğretilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ekolojinin tanımı, Tatlısu ekolojisi tarihsel süreci araştırma konusu kapsamı | ||
2 | Akarsu sistemlerinin genel özellikleri | ||
3 | Göl ekosistemlerinin oluşum şekilleri yapısal özellikleri gruplandırılması | ||
4 | Tatlı su ekosistemlerinde ölçümü yapılan temel parametrelerin incelenmesi | ||
5 | Tatlı su ekosistemlerinde farklı canlı gruplarının örneklenme metotları | ||
6 | Fitoplankton genel yapı ve özellikleri | ||
7 | Zooplankton genel yapı ve özellikleri | ||
8 | Tatlı su balıkları temel özellikleri ve sisteme etkileri | ||
9 | Su içi bitkiler genel yapı ve özellikleri | ||
10 | Azot fosfor döngüsü sucul sistemler için önemi | ||
11 | Fosfor döngüsü, fosfor kaynakları tatlı su sistemlerine etkileri | ||
12 | Arazi çalışmasında kullanılan temel cihazlar ve kullanım yöntemleri | ||
13 | Biyolojik ve kimyasal özelliklerin örnkeleme yöntemleri ve analizleri | ||
14 | Sistemlerin uzun dönem izlenmesinde kullanılan farklı yöntemler ve farklılıkları |
Robert G. Wetzel, Limnoloji-Göl ve Nehir Ekosistemleri Jülide Tanyolaç Limnoloji Tatlısu Ekosistemlerinde Arazi ve Laboratuvar Yöntemleri Ülkü Nihan Tavşanoğlu, Gökben Başaran Kankılıç, Şeyda Erdoğan
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 1 | 50 |
Seminer | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Gösterme | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 12 | 3 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat) | 133 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 8 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |