Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BYL508 | TÜRKİYE’NİN ENDEMİK BİTKİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Ülkemizdeki floristik ve faunistik öğeler ve bunların özelliklerini kavratmak
Prof. Dr. Ümit BUDAK
1 | Floristik ve faunistik terimleri kavrar |
2 | Ekosistemin tanımı ve öğelerini öğrenir |
3 | Gen kaynaklarımızın önemi ve korunmasına katkı sağlar |
4 | Türlerin karşılaştığı problemlere çözüm geliştirebilir |
5 | Nesli tehlikedeki türlerin korunmasıyla ilgili ulusal ve uluslar arası antlaşmaları bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tür Biyolojisi, Ekosistemin öğeleri, çeşitleri ve özellikleri, Tehlike Altındaki Türler ve bunların Korunması, Populasyon biyolojisi, Ülkemiz biyoçeşitliliği
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Jeolojik devirler ve türlerin orijini | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
2 | Ekosistemin öğeleri ve özelliği | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
3 | Ekosistemin öğeleri ve özelliği | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
4 | Biyoçeşitlilik ve öğeleri | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
5 | Tür ve türleşme mekanizması | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
6 | Jeolojik devirlerde Türkiye’nin tür çeşitliliği | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
7 | Genel tekrar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
8 | Nesli tehlike altındaki türler ve bunların koruma çalışmaları | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
9 | Türleri etkileyen faktörler | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
10 | Ulusal öneme sahip habitatlar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
11 | Yerel ve uluslar arası koruma statüsüne sahip alanlar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
12 | Tür koruma sözleşmeleri | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
13 | Farklı ülkelerin tür koruma çalışmalarının karşılaştırılması | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
14 | Genel tekrar | Düz Anlatım Tartışma Yöntemi | Yok |
1. Reakle-Kudla et all., 1997. Biodiversity II. www.nap edu. 2. Jarvis, P. J., Ecological Principles and Environmental Issues. Pearson Education, 303 p., London.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Gösterme | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 3 | 4 | 4 | 1 |