Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİY547 | PCR TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
PCR yöntemlerinin temel prensiplerini, uygulama alanlarını ve uygulama şekillerini öğretmek, PCR konusunda laboratuar becerisi kazandırmak ve PCR tekniklerinin araştırma ve uygulamalarda kullanma yetisi kazandırmak.
İlgili öğretim üyesi
1 | PCR yönteminin temel prensiplerini anlar |
2 | PCR reaksiyonlarının hazırlanması ye analizini yapar |
3 | Kantitatif ve kalitatif PCR yöntemlerini anlar ve uygular |
4 | Farklı PCR yöntem ve tekniklerini biyolojik problemlerin çözümünde kullanır |
5 | PCR yönteminin temel prensiplerini anlar |
Birinci Öğretim
-
-
PCR laboratuarlarının oluşturulması ve gerekli araç ve gereçler; PCR temel ilkeleri ve PCR’da kullanılan öğeler, DNA polimerazların yapı ve fonksiyonları ısıya dayanıklı DNA polimerazlar, PCR primerlerinin tasarımı sentezi ve kullanımı farklı PCR yöntemleri ve kullanım alanları, PCR protokollerinin optimizasyonu, nükleik asitlerin izolasyonu ve kantitasyonu, PCR ürünlerinin tespiti, pürifikasyonu, ve klonlanması, ve Genetik varyasyonun PCR yoluyla belirlenmesi (SSCP ve DGGE) ve DNA markörlerin (RAPD, AFLP, SSR) üretilmesi ve kullanımı PCR dayalı mutagenez ve PCR’ın genetik mühendisliğinde kullanımı.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | PCR’ın tanım, tarihçesi ve önemi | ||
2 | Nükleotidler ve nükleik asitlerin kovalent yapısı ve DNA replikasyonu | ||
3 | PCR’ın temel özelikleri ve öğeleri | ||
4 | PCR’da kullanılan DNA polimerazlar ve özellikleri | ||
5 | PCR makinelerinin özellikleri ve PCR reaksiyonlarının optimizasyonu | ||
6 | PCR primerlerin tasarımı, özelikleri ve sentezi | ||
7 | Standart PCR yöntemleri, genel özellikleri ve kulanım alanları | ||
8 | Genetik varyasyonun PCR ile belirlenmesi ve PCR bazlı DNA markörlerinin üretilmesi ve kullanımı | ||
9 | RT-PCR yöntemi ve kullanın alanları | ||
10 | Kantitatif ve yarı kalitatif PCR yöntemi ve kullanım alanları | ||
11 | Real-time PCR yöntemi ve kullanım alanları | ||
12 | Çoklu (Multiplex), Yuvalı (Nested) ve immünoyakalama (Inummocapture) PCR yöntemleri ve kullanım alanları | ||
13 | PCR ve genetik mühendisliği | ||
14 | Genel tekrar | ||
15 | Final sınavı |
Öğretim üyesi ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Gösterme | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 146 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |