| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| HEM747 | HEMŞİRELİKTE YAPAY ZEKA | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, hemşirelik öğrencilerinin yapay zekâ teknolojilerinin temel kavramlarını anlamalarını, sağlık sistemlerinde ve hemşirelik uygulamalarında YZ’nin kullanım alanlarını tanımalarını, etik ve yasal boyutları tartışmalarını ve hemşirelik uygulamalarında YZ destekli karar verme süreçlerine eleştirel bir bakış geliştirmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Suzan TEK AYAZ
| 1 | Yapay zekânın temel kavramlarını, türlerini ve sağlık alanındaki uygulama biçimlerini açıklar. |
| 2 | Hemşirelikte YZ kullanım örneklerini ve teknolojik yenilikleri tanımlar. |
| 3 | YZ’nin klinik karar verme, hasta izlemi, eğitim ve yönetim süreçlerindeki etkilerini değerlendirir. |
| 4 | YZ uygulamalarının etik, yasal ve profesyonel boyutlarını tartışır. |
| 5 | YZ destekli sistemleri eleştirel bir bakışla analiz eder ve hemşirelik uygulamalarında entegrasyon yollarını tartışır. |
| 6 | Dijital sağlık dönüşümünde hemşirenin değişen rolünü tanımlar. |
Birinci Öğretim
-
-
Hemşirelikte yapay zekânın tanımı, temel kavramlar, dünyada ve Türkiye’de dijital sağlık dönüşümü, YZ uygulama alanları (karar destek sistemleri, hasta izleme, eğitim, yönetim), etik ve yasal boyutlar, hemşirenin değişen rolü ve geleceğe bakış.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Giriş: Dijital Sağlık ve YZ | Anlatım | - |
| 2 | YZ Temelleri | Anlatım | - |
| 3 | Dijitalleşme Süreci | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | - |
| 4 | Klinik Karar Destek Sistemleri | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | |
| 5 | Hasta İzlemi ve Yönetimi | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | |
| 6 | Hasta Güvenliği ve Kalite | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | |
| 7 | YZ ve Hemşirelik Eğitimi | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | |
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | YZ ve Hemşirelikte Yönetim | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | |
| 10 | YZ'da Etik ve Yasal Boyutlar | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | |
| 11 | Hemşirenin Değişen Rolü | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | |
| 12 | Türkiye ve Dünya Politikaları | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | |
| 13 | YZ'da Gelecek Perspektifleri | Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı. | |
| 14 | Geri bildirim ve Değerlendirme |
Topol, E. (2019). Deep Medicine. Nelson & Staggers (2021). Health Informatics. Choi & Mather (2021). Artificial Intelligence in Nursing. Özdemir, V. (2023). Yapay Zeka ve Sağlıkta Etik. ICN & WHO (2022). Nursing in the Digital Age. WHO Digital Health Atlas.
Anlatım, tartışma, vaka analizi, proje sunumu, görsel-işitsel materyallerin kullanımı.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 50 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 6 | 4 | 4 |