Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HBYSD706 | HEMŞİRELİK UYGULAMASI VII: DOĞUM- KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 7,00 |
Lisans
Türkçe
Kadın Hastalıkları ve Doğum Hemşireliği İntörn hemşirelik uygulamasının amacı, öğrencilerin 7 yarıyıl boyunca edindikleri bilgi ve becerileri, mesleksel değerler ve ilkeler ışığında ilgili klinik ve sahada uygulayarak pekiştirmelerini sağlamak, karar verme becerilerini geliştirmek ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Derya Öztürk Özen
1 | Bakım verdiği birey/aile/toplum ile çalışırken temel hemşirelik bilgisi ve diğer kuramsal bilgileri kullanabilme |
2 | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesine yönelik uygulamaları yapabilme |
3 | Hemşirelik hizmetlerinde klinik karar verme, eleştirel düşünme ve problem çözme ve iletişim becerilerini kullanabilme |
4 | Mesleği ile ilgili gelişme ve politikaların takip edebilme |
5 | Mesleki bilgi ve uygulamalara katkı verebilecek hemşirelik araştırma konularını tartışabilme ve hemşirelik bakımını bilimsel bilgiye dayandırabilme, klinik becerileri geliştirebilme. |
Birinci Öğretim
6. yarıyıl dahil bütün mesleki uygulamalı derslerden başarılı olması zorunludur.
Yoktur.
Gebelikte, doğum eylemi ve doğum sonu dönemde izlem ve bakım, yenidoğan hemşirelik bakımı, jinekolojik durumlarda hemşirelik bakımı ve tüm bu konulara yönelik laboratuvar uygulaması -Kadın hastalıkları ve doğum hemşireliği ile ilgili güncel serbest konular (dersi veren öğretim elemanları tarafından her yıl dönem başında planlanan farklı konular)
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve konuların paylaşılması Doğum öncesi dönem ve hemşirelik bakımı Doğum eylemi ve hemşirelik bakımı Doğum sonrası dönem ve hemşirelik/ bakımı Laktasyon ve emzirme Jinekolojik durumlarda hemşirelik bakımı Kanıt temelli uygulamalar ve literatür tarama Watson İnsan Bakım Kuramı | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
2 | Ödev sunumları | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
3 | Seminer konularına ilişkin öğretim elemanlarından danışmanlık alınması ve literatür tarama | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
4 | Seminer konularına ilişkin öğretim elemanlarından danışmanlık alınması ve literatür tarama | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
5 | Aile Planlaması Danışmanlığı -Yaşam Dönemlerine Göre Kadın Sağlığının Korunması ve Yükseltilmesi (Adölesan/ Sağlıklı erişkin/Menapoz döneminde kadın) | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
6 | Doğurganlığın düzenlenmesinde güncel konular ve evlilik öncesi danışmanlık İnfertilitenin sosyal yönü ve danışmanlık | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
7 | Gebelik, Doğum ve Emzirme Kadına Yönelik Şiddet | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
8 | Anne bebek bağlanması (prenatal, innatal ve postnatal dönemde) ve hemşirenin rolü Kadın sağlığında tamamlayıcı ve destekleyici bakım uygulamaları ve hemşirelik | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
9 | İleri yaş döneminde kadın sağlığı ve hemşirelik bakımı Jinekolojik kanserlerden korunma ve önleme | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
10 | Baba bebek bağlanması (prenatal, innatal ve postnatal dönemde) ve hemşirenin rolü Doğuma hazırlık ve doğal doğumda hemşirenin rolleri | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
11 | Weet Filminin analizi ve tartışması | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
12 | Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kanıt temelli uygulamalar ve hemşirelik bakımı Çalışan kadınlara yönelik mobbing | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
13 | Gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kanıt temelli uygulamalar ve hemşirelik bakımı Çalışan kadınlara yönelik mobbing | Sunum, tartışma | Ön okuma | |
14 | Dersin değerlendirilmesi | Sunum, tartışma | Ön okuma |
1. Acaroğlu R, Kaya H. (2017). NANDA Hemşirelik Tanıları: Tanımlar ve Sınıflandırma 2015-2017. Nobel Tıp Kitapevi. 2. Beji, N.K. (Edt) (2015). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. 3. Beji NK (2015). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 4. Bulechek G.M., Butcher H.K, Dochterman J.M., ve Wagner C.(2017).Hemşirelik Girişimleri Sınıflaması(NIC). Çeviri editörleri: Erdemir F. Kav S. Akman Yılmaz A., Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. * 5. Burkhardt, M.A., Nathaniel, A.K. (2013). Çağdaş Hemşirelikte Etik, Çev: Alpar, Ş.E., Bahçecik, N. ve Karabacak, Ü., İstanbul Medikal Yayıncılık Çeviri Eserler Dizisi, İstanbul. 6. Carpenito-Moyet, L.J. (2012) Hemşirelik Tanıları El Kitabı, Çev: Erdemir F., Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Baskı. İstanbul.* 7. Coşkun, A. (2014). Hemşire ve Ebeler İçin Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. 8. Coşkun, A., Ekizler, H. ve İnanç, N. (2000). Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı, 2. Baskı, Vehbi Koç Vakfı Yayınları, Birmat Matbaacılık, İstanbul. 9. Davidson, M.R., London, M.L. ve Ladewig, P.A.W. (2015). Olds' Maternal-Newborn Nursing ve Women's Health Across the Lifespan, 10 th Edition, Pearson Education, Upper Saddle River.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Vardır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 8 | 8 |
Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Seminer | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 169 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |