Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM741 | ÇOCUK RUH SAĞLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Çocuk ruh sağlığı dersi, çocuğun sürekli gelişen ve değişen bir birey olduğu göz önünde bulundurularak, ruh sağlığı için onun gelişimsel özelliklerini bilerek kendisini ve çevresini tanımasına, sağlıklı gelişimine, ailesi ve çevresi ile olumlu iletişim kurmasına katkıda bulunabilmeyi amaçlar, çocuğun kendine güvenli olmasında, ruh sağlığının korunmasında alınabilecek önlemleri verir. Daha iyi öğrenebilmesi için gereken koşulları verir.
Arş. Gör. Dr. Elif ALTUN
1 | Ruh sağlığına ilişkin temel kavramları çocuk ruh sağlığına uyarlar. |
2 | Ruh sağlığına ilişkin temel kuramları açıklar. |
3 | Ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özelliklerini tanımlar. |
4 | Çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörleri değerlendirir. |
5 | Çocukluk dönemi boyunca gözlenebilecek davranış bozukluklarını saptar. |
Birinci Öğretim
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini almış olmak
-
1-a) Ruh sağlığına İlişkin Yaklaşımlar b)Gelişim İlkeleri 2-Ruh Sağlığı ve Çocuk Ruh Sağlığı 3- Çocuk Ruh Sağlığını Etkileyen Faktörler 4- a)Kişilik Gelişimi b) Benlik Saygısı ve Çocuk Ruh Sağlığı 5-Bilişsel Gelişim 6- Ailede İletişim ve Çocuk Ruh Sağlığı 7-Motivasyon 8- Öğrenme 9- Sınav Kaygısı 10-Çocuk Ruh Sağlığında Özel Problemler 11-Çocuklarda Duygusal Problemler ve Yol Açtığı Davranış Bozuklukları 12- Çocuklarda Ruh Sağlığı ve Hastalıkları 13- Çocuklarda Ruh Sağlığı ve Hastalıkları 14-Yaşlara Göre Gelişim Özellikleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | a) Ruh sağlığına İlişkin Yaklaşımlar b)Gelişim İlkeleri | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
2 | Ruh Sağlığı ve Çocuk Ruh Sağlığı | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
3 | Çocuk Ruh Sağlığını Etkileyen Faktörler | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
4 | a)Kişilik Gelişimi b) Benlik Saygısı ve Çocuk Ruh Sağlığı | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
5 | Bilişsel Gelişim | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
6 | Ailede İletişim ve Çocuk Ruh Sağlığı | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
7 | Motivasyon | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
8 | Öğrenme | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
9 | Sınav Kaygısı | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
10 | Çocuk Ruh Sağlığında Özel Problemler | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
11 | Çocuklarda Duygusal Problemler ve Yol Açtığı Davranış Bozuklukları | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
12 | Çocuklarda Ruh Sağlığı ve Hastalıkları | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
13 | Çocuklarda Ruh Sağlığı ve Hastalıkları | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
14 | Yaşlara Göre Gelişim Özellikleri | Anlatım, Soru-cevap | ön okuma |
Kaplan & Sadock's Synopsis of Psychiatry: Behavioral Sciences/Clinical Psychiatry - Benjamin J. Sadock, Virginia A. Sadock, Pedro Ruiz *Child and Adolescent Psychiatry: A Comprehensive Textbook - Joseph D. Noshpitz, Dante Cicchetti, Barry Nurcombe *Handbook of Child and Adolescent Psychiatric Nursing - Joan L. Shireman *Çocuk Ruh Sağlığı-Atalay Yörükoğlu
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 57 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 |