GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HMS726 PEDİATRİK PALYATİF BAKIM HEMŞİRELİĞİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin pediatrik palyatif bakım hastasına ve ailesine bakım verebilmesi için gerekli bilgi ve tutumu kazanması amaçlamaktadır.


Öğretim Elemanları


1 Pediatrik palyatif bakım ve amacını tanımlayabilme
2 Pediatrik palyatif bakım hemşiresinin görev, yetki ve sorumluluklarını tartışabilme
3 Pediatrik palyatif bakım hastasının yaşadığı semptomları sınıflandırabilme ve uygun hemşirelik girişimlerini bilme
4 Pediatrik palyatif bakım hastası ve ailesi ile doğru iletişim kurma tekniklerini kavrayabilme
5 Pediatrik palyatif bakım hastalarına yaşam sonu bakımda uygulanacak hemşirelik girişimlerini bilme
6 Pediatrik palyatif bakım hastalarına verilen manevi bakımda hemşirenin rolünü tanımlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste pediatrik palyatif bakım hastasının fiziksel ve psikososyal bakımı tartışılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pediatrik palyatif bakım ve hemşirelik
2 Pediatrik palyatif bakımda hemşirelik bakımının önemi
3 Pediatrik palyatif bakımda ağrı yönetimi
4 Pediatrik palyatif bakımda mukozit, iştahsızlık-kaşeksi ve yönetimi
5 Pediatrik palyatif bakımda bulantı-kusma ile diyare-konstipasyon ve yönetimi
6 Pediatrik palyatif bakımda nötropeni-trombositopeni-anemi ve yönetimi
7 Pediatrik palyatif bakımda yorgunluk ve uyku sorunlarının yönetimi
8 Pediatrik palyatif bakımda yaşanan cilt reaksiyonları ve hemşirelik yaklaşımı
9 Pediatrik palyatif bakımda psikososyal problemler ve yönetimi
10 Pediatrik palyatif bakım hastası ve ailesi ile iletişim
11 Pediatrik palyatif bakım hasta ve ailesinin manevi bakımı
12 Pediatrik palyatif bakımda tamamlayıcı ve alternatif tıp uygulamaları ve hemşirelik yaklaşımları
13 Pediatrik palyatif bakımın etik ve yasal boyutu
14 Pediatrik palyatif bakım hastasının yaşam sonu bakımı ve yas sürecinde ailenin bakımı

1. Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık 2. Knapp, C., Madden, V., & Fowler-Kerry, S. (2012). Pediatric palliative care: global perspectives (pp. 109-126). Dordrecht, Netherlands: Springer. 3. Ferrell, B. R., Coyle, N., & Paice, J. (Eds.). (2014). Oxford textbook of palliative nursing. Oxford University Press. 4. Pediatric Hospice Palliative Care Guiding Principles and Norms of Practice, Canadian Hospice Palliative Care Association, 2006. http://www.chpca.net/media/7841/Pediatric_Norms_of_Practice_March_31_2006_English.pdf 5. The Royal Children's Hospital Melbourne. https://www.rch.org.au/rch_palliative/About_palliative_care/ 6. Brown R.T., Comprehensive Handbook of Childhood Cancer and Sickle Cell Disease: A Biopsychosocial Approach, Oxford University Press, 2006. 7. Gibson F., Soanes L. Children and Young People. John Wiley Sons Ltd., 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek