Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HMS725 | ÇOCUK DİYABET HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 2,00 |
Lisans
Öğrenciyi çocuk diyabet hemşireliği ile ilgili kavramlar konusunda bilgilendirmek, öğrencide diyabetli çocuk ve adölesanın sağlığını etkileyen faktörlere ve sağlıktan sapma durumlarına yönelik çocuk diyabet hemşireliği anlayışı geliştirmektir.
Hemşirelik bölümü öğretim üyeleri ve elemanları
1 | Tip 1 diyabetin tanımı, sınıflandırmasını yapabilmesi |
2 | Tip 1 diyabet bakımı ve izlemine yönelik temel bilgileri açıklayabilmesi |
3 | Tip 1 diyabetli çocuk/adölesan ve ailenin eğitimini planlayabilmesi |
4 | Tip 1 diyabetli çocuk/ adölesan ve ailesine yönelik hemşirelik bakımını planlayabilmesi |
5 | Tip 1 diyabetli adölesanın yetişkin bakıma geçişini kavrayabilmesi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Diyabetli çocuğun fiziksel ve psikososyal bakımını içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin tanıtımı | anlatım | ön okuma |
2 | Çocuk ve adölesanlarda diyabetin tanımı ve sınıflandırılması | anlatım | ön okuma |
3 | Çocuk ve adölesanlarda tip 1 diyabetin evreleri | anlatım | ön okuma |
4 | Çocuklarda tip 1 diyabet ve sağlıklı beslenme | anlatım | ön okuma |
5 | Çocuklarda tip 1 diyabet ve fiziksel aktivite-egzersiz | anlatım | ön okuma |
6 | Çocuklarda tip 1 diyabet ve insülin tedavisi | anlatım | ön okuma |
7 | Tip 1 diyabetin akut komplikasyonları ve yönetimi | ||
8 | Tip 1 diyabetin kronik komplikasyonları ve yönetimi | anlatım | ön okuma |
9 | Tip 1 diyabet ve psikososyal etkileri | anlatım | ön okuma |
10 | Tip 1 diyabet yönetiminde teknoloji kullanımı | ||
11 | Tip 1 diyabetli çocuk/adölesan ve ailenin eğitimi | anlatım | ön okuma |
12 | Tip 1 diyabetli çocuk ve adölesanların okulda yönetimi | anlatım | ön okuma |
13 | Tip 1 diyabetli adölesanların yetişkin bakıma geçişi | anlatım | ön okuma |
14 | Dersin değerlendirilmesi | anlatım | ön okuma |
1. Törüner, K.E. & Büyükgönenç, L. (2022). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Ankara: Ankara Nobel Tıp Kitapevleri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |