GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HMS717 HALK OYUNLARI II Seçmeli Ders Grubu 3 5 2,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere; Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, Halk oyunları ile ilgili koordinasyonu geliştirebilmek, Halk oyunlarını tanıma ve oynamaya istekli olmak, Halk oyunlarında işbirliği yapmak, lidere uymak ve kurallara uyabilmek


Dr. Öğretim Üyesi


1 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme
2 Çeşitleri halayları tanıyabilme ve öğrenebilme
3 Yozgat Yöresi Tek ayak Oyununu öğrenebilme
4 Kayseri Yöresi Mendil Oyununu öğrenebilme
5 Learning the Sivas Region Temürağa Game

Birinci Öğretim


Yok


yok


Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, halk oyunlarını tanıma, Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek, Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi, basamaklamaların uygulaması, Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması, İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması, Yozgat yöresi tekayak oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması, Yozgat üç ayak yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtılması
2 Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme,
3 Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek
4 Halk oyunlarını tanıma
5 Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek
6 Tek ayak oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
7 Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
8 İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması
9 Yozgat yöresi tekayak oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
10 Kayseri yöresi Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
11 Sivas yöresi Timurağa oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
12 Üç yörenin birleştirilmesi
13 Bu yörelerin oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar ve yörelerin kıyafetleri ile ilgili çalışmalar
14 Dersin Değerlendirilmesi

Ana kaynak: Türk Halk Oyunları, Ruhi SU, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara, Yardımcı kaynaklar: Gelecekten Geleceğe Halkoyunları, Ütopya Yayınevi, 2006, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 55

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 3
ÖÇ 2 5 3
ÖÇ 3 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 5
ÖÇ 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek