Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HMS717 | HALK OYUNLARI II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, Halk oyunları ile ilgili koordinasyonu geliştirebilmek, Halk oyunlarını tanıma ve oynamaya istekli olmak, Halk oyunlarında işbirliği yapmak, lidere uymak ve kurallara uyabilmek
Dr. Öğretim Üyesi
1 | Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme |
2 | Çeşitleri halayları tanıyabilme ve öğrenebilme |
3 | Yozgat Yöresi Tek ayak Oyununu öğrenebilme |
4 | Kayseri Yöresi Mendil Oyununu öğrenebilme |
5 | Learning the Sivas Region Temürağa Game |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek, halk oyunlarını tanıma, Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek, Zeybek oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi, basamaklamaların uygulaması, Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması, İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması, Yozgat yöresi tekayak oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması, Yozgat üç ayak yöresi teke oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtılması | ||
2 | Türk Halk Oyunları Yörelerini tanıyabilme, | ||
3 | Halk oyunları ile ilgili temel beceriler edinebilmek | ||
4 | Halk oyunlarını tanıma | ||
5 | Liderliği tanımak ve kurallara uyabilmek | ||
6 | Tek ayak oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması | ||
7 | Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması | ||
8 | İki yöre ile ilgili koreografi çalışmaları Uygulaması | ||
9 | Yozgat yöresi tekayak oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması | ||
10 | Kayseri yöresi Mendil oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması | ||
11 | Sivas yöresi Timurağa oyununun basamaklamalarının teorisi ve yöntemi Basamaklamaların uygulaması | ||
12 | Üç yörenin birleştirilmesi | ||
13 | Bu yörelerin oyununun koreografisi ile ilgili çalışmalar ve yörelerin kıyafetleri ile ilgili çalışmalar | ||
14 | Dersin Değerlendirilmesi |
Ana kaynak: Türk Halk Oyunları, Ruhi SU, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2000, Ankara, Yardımcı kaynaklar: Gelecekten Geleceğe Halkoyunları, Ütopya Yayınevi, 2006, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 55 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 |