GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
HMS706 STRESLE BAŞ ETME Seçmeli Ders Grubu 1 1 3,00

Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencinin mesleki ve kişisel gelişiminde stresli durumlarla baş edebilecek bilgi, beceri ve sağlıklı/hasta bireyin stresli durumlara verdiği tepkilere yardım etme becerisini kazanmasını amaçlamaktadır.


Öğretim elemanları


1 Stres ve baş etme kavramlarını tanımlama
2 Stresörlere tepkisini belirleyen inanç ve düşünce kalıplarını tanıma
3 Etkin olan ve olmayan stresle baş etme yöntemlerini ayırt etme
4 Stresli durumlarda problem çözme basamaklarını uygulama
5 Stresli durumlara yönelik etkili başa çıkma yöntemlerini uygulama

Birinci Öğretim


-


-


Stresin tanımları, türleri, bedensel ve davranışsal sonuçları, stres-kişilik ilişkisi, stres-iş yaşam kalitesi ilişkisi, stresle başa çıkmada bedensel, zihinsel ve davranışçı yaklaşımlar, zaman yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Stresin Tanımları ve İlişkili Olduğu Kavramlar
2 Stres ve Psikolojik Özelliklerle İlişkisi
3 Stres Türleri ve Gelişimsel Stres
4 Stresin Bedensel, Psikolojik ve Davranışsal Sonuçları ve Depresyonla İlişkisi, Savunma Mekanizmaları
5 Örgütsel Değişim, Hedefleri, Değişime Direnç
6 İş Stresi ve Kaynakları
7 Strese Yakın Olanların Kişilik Özellikleri, A-B Tipi Davranış Özellikleri
8 Örgütsel Çatışma ve Yönetimi
9 Stresle Başa Çıkma Yollarından Bedensel ve Zihinsel Teknikler
10 Stresle Başa Çıkmada Davranışçı Yaklaşım ve Teknikler
11 Zaman Yönetimi
12 İş Yaşam Kalitesi ve Stresle İlişkisi
13 İş Kazaları ve Stresle İlişkisi
14 Dersin değerlendirilmesi

Baltaş, A., Baltaş, Z. Stres ve başa çıkma yolları. Remzi Kitabevi, 2000, İstanbul. Onbaşıoğlu, M. Stresle Baş etmede zihinsel yöntemler. Türk Psikoloji Bülteni. 2004; 34-35: 103-127. Özer, K. Ben Değeri Tiryakiliği Duygusal Gerilimle Baş Edebilme. Sistem Yayıncılık. 2000 Şahin, N.H., Stresle başa çıkma olumlu bir yaklaşım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları 1994, Ankara. Yardımcı kaynaklar: Psikiyatri Hemşireliği Dergisi www.psikiyatridizini.org www.phdernegi.org http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr Atatürk Üniversitesi Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/HYD İstanbul Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi http://www.istanbul.edu.tr/yuksekokullar/floren/yayinlar.htm



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 3 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 66

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek