GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBF007 BEDEN EĞİTİMİ II Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Lisans


Türkçe


Sporun temel kavramlarının, bilim olarak tarihsel sürecinin, kapsam alanlarının, meslek alanlarının öğretilmesidir. Sportif hareketleri uygulayabilme adına ısınma ve soğumanın önemlerinin anlatılarak çeşitli spor branşlarında doğru tekniği öğrenme ve uygulayabilmesi yönünde kazanımlar sağlama amacını taşımaktadır.


Hemşirelik bölümü öğretim üyeleri ve elemanları


1 Beden eğitimi temel kavramlarını açıklayabilme
2 Spor hakkında temel kavramların öğrenimi ve sportif becerileri geliştirebilme
3 Beden eğitimi ve spor arasındaki farkları açıklayabilme
4 Yaşam boyu fiziki gelişim hakkında gelişmeleri takip edebilme
5 Sporun insan sağlığı üzerindeki önemi kavrayabilme
6 Çeşitli spor branşları uygulamalarını beceri haline getirebilme

Birinci Öğretim


yok


yok


Beden eğitimi ve sporun tarihçesi amaçları, Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri, Sporda Isınma ve Soğumanın Önemi, Voleybol ve Basketbol spor branşlarının tanımı, Antrenman Kavramı, Antrenmanın Temel İlkeleri, Beceri Sportif Beceri ve Sporda Performans, Temel Motorik Özelliklerin Planlanması (kuvvet, dayanıklılık, sürat).


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beden Eğitimi ve Sporun Tarihçesi
2 Beden Eğitimi ve Sporun Amaçları
3 Düzenli Yaşam Boyu Spor Uygulamalarının İnsan Sağlığına Etkileri
4 Antrenman Kavramı – Antrenmanın Temel İlkeleri
5 Beceri – Sportif Beceri ve Sporda Performans
6 Temel Motorik Özelliklerin Planlanması (kuvvet, dayanıklılık, sürat)
7 Sporda Isınma ve Soğumanın Önemi
8 Isınma ve Soğuma Uygulamaları
9 Basketbol tanımı, oyun kuralları
10 Basketbol temel teknikleri, Top Sürme,Atışlar
11 Basketbol temel teknikleri, Basketbolda Turnike
12 Voleybolun tanımı, oyun kuralları
13 Voleybolda Pas Çeşitleri
14 Voleybolda Servis

1-Zorba, E., (2006), Yaşam Boyu Spor, Nobel Yayıncılık, Ankara. 2- France R.C(2008). Introduction to Physical Education and Sport Sciences, Delmar Cengage Learning 3- Sevim Y.,(2010) Antrenman Bilgisi , Fil Yayıncılık, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Bireysel Çalışma 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama/Pratik 2 2 4
Tartışma 1 1 1
Rapor Hazırlama 2 2 4
Rapor Sunma 2 2 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 52

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 3 3
ÖÇ 3 3 4
ÖÇ 4 4 3
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek