GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBF004 BEDEN EĞİTİMİ I Seçmeli Ders Grubu 3 5 2,00

Lisans


Türkçe


Bu derste öğrenciye, Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları uygulamak, Yeterli ve dengeli beslenmek Antrenmanın Temel Amacı Ve Temel Görevlerini ayırt etmek, Antrenmanda Yüklenme Ve Dinlenme İlişkisini ayırt etmek, Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkilerini ayırt etmek, Kondisyonel ve motorik özellikleri ayırt etmek, Su üzerinde yüzmek, Hasta veya yaralıyı sudan kurtarma tekniklerini uygulama yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.


Hemşirelik bölümü öğretim üyeleri ve elemanları


1 Beden eğitimi ve sporda temel kavramları açıklar.
2 Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun önemini ayırt eder.
3 Beden eğitimi ve sporun amaçlarını açıklar. Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkilendirir.
4 Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceğini tartışır.
5 Hareket eğitiminin amacı ve işlevlerini tanımlar.
6 Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları bilir.
7 Spor ve beslenme arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
8 Antrenmanın Temel Amacı Ve Temel Görevlerini bilir.
9 Günlük yaşamdaki egzersizin önemini bilir.
10 Beden eğitimi ve oyun arasındaki önemi bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri Kondisyonel ve motorik özellikleri Kondisyon çalışmaları Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları Yeterli ve dengeli beslenmek Antrenmanın Temel Amacı Ve Temel Görevlerini Antrenmanda Yüklenme Ve Dinlenme İlişkisi Antreman teknikleri Su üzerinde yüzme Yüzme teknikleri Suda can güvenliği sağlama Denizde Kişisel Can Kurtarma Teknikleri Su İçinde Kazazede Kurtarma Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar
2 Kondisyonel ve motorik özellikleri
3 Kondisyon çalışmaları
4 Sağlıklı beden ve sağlıklı yaşam için yaklaşımları
5 Yeterli ve dengeli beslenmek
6 Antrenmanın Temel Amacı Ve Temel Görevleri
7 Antrenmanda Yüklenme Ve Dinlenme İlişkisi
8 Ara sınav
9 Antreman teknikleri
10 Kondisyonel ve motor özellikleri
11 Beden eğitimi ve sporun insan organizması üzerindeki etkileri
12 Beden eğitimi ve spor arasındaki farklar
13 Beden Eğitimi ve oyun
14 Genel tekrar

1- Demirhan G. (2006) Spor Eğitiminin Temelleri. SporYayınevi. Ankara 2- Mirzeoğlu N. (edit) (2017) Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi. Ankara 3- Demirhan. G., ?Beden Eğitimi ve Sporda Öğretme-Öğrenme Etkinlikleri ve Felsefe, Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1), 4-16 (1997) 4- Demirhan. G., ?Kültür, Eğitim, Felsefe ve Spor Eğitimi İlişkisi, Spor Bilimleri Dergisi, XIV (2), 92-103 (2003). 5- Hardman, K . (2015). Okullarda Beden Eğitiminin Durumu Ve Sürekliliği: Küresel Bir Yaklaşım. Spor Bilimleri Dergisi, 19 (1), 1-22. 6- Demirhan, G . (2015). Beden Eğitimi; Bir Gelenek Mi, Gereksinim mi? Spor Bilimleri Dergisi, 16 (1), 39-49.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 5 2 10
Uygulama/Pratik 9 2 18
Bireysel Çalışma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 3 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 3 9
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 2
ÖÇ 6 3
ÖÇ 7 3
ÖÇ 8 2
ÖÇ 9 4
ÖÇ 10 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek