GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ISL702 HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


Türkçe


Kişiler, kurumlar, şehirler ve ülkeler için olumlu bir imajın nasıl oluşturulacağının öğrenilmesi.


Prof. Dr. Mahmut AKIN


1 Kişi için olumlu bir imaj geliştirir.
2 Kurum için olumlu bir imaj geliştirir.
3 Şehir için olumlu bir imaj geliştirir.
4 Ülke için olumlu bir imaj geliştirir.
5 Mevcut olumsuz imajı düzeltir.

Birinci Öğretim


yok


yok


İmaj kavramı ve güçlü bir imajın oluşturulabilmesi için yapılması gereken uygulamalar anlatılır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Halkla ilişkiler ve imaj kavramlarının tanımı, bu alanların kazanımları, kişisel imaj, imajın şekillenmesi Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
2 Yüksek imajın sağladığı faydalar, Halka ilişkilerin tarihi gelişimi, Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişimi Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
3 Halkla ilişkilerin, tanıma, tanıtma, reklam, kurumsal reklam ve lobicilikten farkları. Halkla ilişkiler ve sosyal sorumluluklar. Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
4 Kültür, Örgüt kültürü ve halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve iletişim. Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
5 Halkla ilişkilerde temel ilkeler, kurum kimliği, kurum imajı. Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
6 Marka imajı, kurum imajını etkileyen unsurlar, kurum itibarı, halkla ilişkilerin organizasyonu, kurumlarda halkla ilişkiler bölümünün yapması gereken faaliyetler. Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma. Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
7 Kurumlarda halkla ilişkiler bölümünün yapması gereken faaliyetler, halkla ilişkiler uzmanlarında bulunması gereken nitelikler. Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma. Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
8 İş yerinde halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler. Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma. Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
9 Bir kurumun çalışanlarında halkla ilişkiler açısından bulunması gereken özellikler, bozulan imajın düzeltilmesi, örnek olaylar, halkla ilişkiler yönetimi, araştırma. Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma. Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
10 Planlama, yürütme, denetim, halkla ilişkilerde hedef kitle, iç hedef kitle: Personel, ortaklar, sendikalar. Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma. Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
11 Halkla ilişkilerde işletme dışı hedef kitle: Müşteriler, bayiler, tedarikçiler, kamu kuruluşları eğitim kuruluşları, meslek örgütleri, finansal kuruluşlar, çevre ile ilişkiler. Basınla ilişkiler Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma. Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
12 Basınla ilişkiler, basın bülteni, basın toplantısı, basın turları, kupür derleme, halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları: Yazılı araçlar, sözlü araçlar. Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma. Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
13 Görsel ve işitsel araçlar, sosyal medya, Halkla ilişkiler ve etik, halkla ilişkilerde sunum, etkin konuşma, etkin dinleme, beden dili, Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma. Ders için ön hazırlık gerekli değildir.
14 Örnek Olaylar Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma. Ders için ön hazırlık gerekli değildir.

1. Zeyyat Sabuncuoğlu- Halkla ilişkiler 2. Soner Polat, Yaser Arslan-Örgütsel Yaşamda İmaj



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 8 1 8
Ev Ödevi 1 3 3
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 5 5 5 3 1 1 4 1 5 5 1 4 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 3 1 1 4 1 5 5 1 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 1 3 1 1 4 1 5 5 1 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 1 3 1 1 4 1 5 5 1 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 3 1 1 4 1 5 5 1 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek