[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
TAR702 | DÜNYA TARİHİ II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
[Lisans]
Türkçe
Bu dersin amacı, beşeriyetin geçirmiş olduğu sosyo-kültürel, politik ve ekonomik tarihi süreci incelemektir
Doç.Dr.Çetin AYKURT
1 | Alanla ilgili yapılan çalışmalara dayalı olarak güncel bilgilere sahip olur. |
2 | Derste edinilen bilgileri çeşitli kurumlar ile eğitim-öğretim ve topluma hizmet alanlarında kullanır. |
3 | Dünya tarihinin çeşitli dönemleriyle ilgili tarihsel bilgi sahibi olarak, karşılaştırmalı ve disiplinlerarası çalışmalar yapabilir. |
4 | Dünya tarihinin çeşitli dönemleriyle ilgili ek incelemelerde bulunarak, alanla ilgili çeşitli sosyo-kültürel ve bilimsel etkinliklere katılır. |
5 | Derste edinilen bilgileri bilimsel olarak yorumlar, çeşitli kuruluş veya kişilerle paylaşır. |
Birinci Öğretim
Yok
-
Ortaçağ Avrupa, Uzakdoğu ve Yakındoğu toplumları ve uygarlıkları, Osmanlı ve İspanyol Çağları, Fransız Devrimi ve etkileri, cihan savaşları, soğuk savaş ve sonrasında dünya düzeni gibi konular bu dersin içeriğini oluşturur.
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ortaçağ Avrupası’nın Genel Durumu ve Feodal Sistem (1000-1500), Çin, Hindistan ve Japonya’nın Genel Durumu (1000-1500) | ||
2 | Uygar Dünya Kıyılarındaki Bölgeler (1500’e kadar): Güneydoğu Asya ve Güney Pasifik, Afrika Kıtası, Amerika Kıtası | ||
3 | Avrupalıların Okyanus aşırı Gezileri ve Coğrafi Keşifler, Avrupa’nın Dönüşümü (1500-1648): Rönesans ve Reform Hareketleri | ||
4 | Rus Knezlikleri, Moğol Etkisinin Kaybolması ve Moskova’nın Yükselişi, Rusya’nın Çağdaşlaşması ve İmparatorluğun Oluşumu | ||
5 | Sınırları Genişleyen Osmanlı (1400-1700), Osmanlı-Memlüklü-Safevî Rekabeti, Akdeniz ve Hint Okyanus’unda Osmanlı-Avrupa İlişkileri | ||
6 | İspanyol Altın Çağı ve Kıta Avrupası’nın Amerika’daki Kolonileri, Avrupa’da ‘Eski Rejim’ (1648-1789) | ||
7 | Avrupa’daki Devrimler (1789-1914), Endüstri Devrimi, Fransız Devrimi (1789), Amerika’nın Avrupa’ya Başkaldırısı ve Bağımsızlık Savaşları | ||
8 | Avrupa’daki Devrimler (1789-1914), Endüstri Devrimi, Fransız Devrimi (1789), Amerika’nın Avrupa’ya Başkaldırısı ve Bağımsızlık Savaşları | ||
9 | Fransız Devriminin Dünya Ölçeğindeki Etkileri, Rusya, Japonya ve Osmanlı’da Devrimin Yankıları ve Modernleşme Dalgası (1789-1914) | ||
10 | Birinci Cihan Savaşı ve Sonuçları (1914-1918) | ||
11 | İki Cihan Savaşı Arası Dönemde Kafkasya, Orta Asya, Ortadoğu, Balkan Ulusları ve Genel Dünya Düzeni (1918-1939) | ||
12 | İkinci Cihan Savaşı ve Sonuçları (1939-1945) | ||
13 | Soğuk Savaş Yıllarında Dünya (1947-1991) | ||
14 | Soğuk Savaş Sonrasında Dünya Düzeni |
1. William H. McNeill, Dünya Tarihi, çev. Alâeddin Şenel, Ankara, 2007. 2. J.M. Roberts, Dünya Tarihi: 18. Yüzyıl ve Sonrası, (Çev. İdem Erman, Tansu Akgün),İstanbul, 2011 3. Chris Harman, Halkların Dünya Tarihi: Taş Çağından Yeni Binyıla, (Çev. Uygur Kocabaşoğlu), İstanbul, 2010. 4. Tolga Uslubaş, Sezgin Dağ, İlk Çağlardan Günümüze Dünya Tarihi Ansiklopedisi,İstanbul, 2010.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Quiz | 1 | 10 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 11 | 11 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
[ToplamIsYuku] | 96 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | [PC] 15 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
[OC] 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |