GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EEM359 İŞARETLER VE SİSTEMLER Ders 3 5 6,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilere sayısal işaret işlemenin teorisini iyi bir şekilde sunmak ve öğrencilere ayrık zamanlı işaret ve ayrık zamanlı sistemlerin sürekli işaret ve analog sistemlerle arasındaki farkın verilmesidir. Ayrık fourier dönüşümlerine neden ihtiyaç duyulmakta ve bu dönüşümlerin nasıl hesaplanacağı, ayrık zamanlı sistemlerin blok olarak nasıl gösterileceği, fark eşitlikleriyle tanımlanan sistemler, IIR ve FIR sistemlerin prensipleri ve z dönüşümüne neden ihtiyaç duyulduğu konularının anlatılması bu dersin amaçları içerisinde yer almaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Hakan KİŞİOĞLU


1 İşaret ve sistem kavramlarını anlar
2 İşaretin önemini genel ve elektrik-elektronik mühendisliği açısından kavrar.
3 Sistem cevabının üretilmesini bilir.
4 Sürekli-ayrık işaret ve sistem kavramını anlar.
5 İşaret-sistem tasarım ve analizini kavrar.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Temel kavramlar. Ayrık dönüşümler, Ayrık işaretler, Sistemler, Frekans Tepkisi, Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü ve özellikleri, Ayrık Fourier Dönüşümü, Ayrık Fourier Serisi, Hızlı Fourier Serisi, Konvolüsyon, Örnekleme, z dönüşümü. Transfer fonksiyonu gösterimi. IIR ve FIR sistemler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İşaret işlemeye giriş Anlatım Yöntemi Yoktur
2 İşaretler ve ayrık işaret işlemleri Anlatım Yöntemi Yoktur
3 Sistemler ve incelenmesi Anlatım Yöntemi Yoktur
4 Sistemler ve incelenmesi Anlatım Yöntemi Yoktur
5 FIR ve IIR sistemler Anlatım Yöntemi Yoktur
6 Fark eşitlikleriyle tanımlanan sistemler Anlatım Yöntemi Yoktur
7 Konvolüsyon Anlatım Yöntemi Yoktur
8 Konvolüsyon Anlatım Yöntemi Yoktur
9 Ayrık zamanlı fourier Dönüşümü Anlatım Yöntemi Yoktur
10 Ayrık fourier Dönüşümü Anlatım Yöntemi Yoktur
11 Ayrık fourier Serisi Anlatım Yöntemi Yoktur
12 Hızlı fourier Dönüşümü Anlatım Yöntemi Yoktur
13 z Dönüşümü Anlatım Yöntemi Yoktur
14 Ters z Dönüşümü Anlatım Yöntemi Yoktur

Oppenheim, A. V. and Schafer, R. W., Discrete-Time Signal Processing, Prentice Hall Signal Processing Series Hwei P.Hsu, Signal and Systems, Schaum´s outlines, 1995 John G.Proakis, Dimitris G.Manolakis, Digital signal processing, 2007. S. Ertürk, Sayısal İşaret İşleme, Birsen yayınları, İstanbul, 2009 Kayran, A. H. ve Ekşioğlu E. M., Bilgisayar Uygulamalarıyla Sayısal İşaret İşleme, Birsen Yayınevi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 6 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 24 24
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 151

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek