Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-114 | Günümüz Türk Halkları | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı günümüzde mevcudiyetini sürdürmekte olan Türk Halklarını ve Topluluklarını tanıtmaktır.
Öğr. Gör. Kübra COŞAR
1 | Türk Tarihi hakkında bilgi edinebilir. |
2 | Geçmişte yaşayan Türkler konusunda bilgi edinebilir. |
3 | Günümüzde mevcudiyetini devam ettiren Türk Halkları ve Topluluklarını öğrenebilir. |
4 | Günümüzde yaşayan Türk Halkları ve Topluluklarının kültürünü öğrenebilir. |
5 | Türk Halklarının ve Topluluklarının birbirleri ile olan etkileşimini kavrayabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Günümüzde mevcudiyetini devam ettiren Türk Halklarını ve Topluluklarını inceleyerek, kültürleri hakkında bilgi verilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türk Tarihi Genel Bilgi | ||
2 | Türk Tarihi Genel Bilgi | ||
3 | Azerbaycan Cumhuriyeti | ||
4 | Azerbaycan Cumhuriyeti | ||
5 | Kazakistan Cumhuriyeti | ||
6 | Kırgız Cumhuriyeti | ||
7 | Özbekistan Cumhuriyeti | ||
8 | Türkmenistan | ||
9 | Doğu Türkistan | ||
10 | Gagavuzya | ||
11 | Altay Cumhuriyeti | ||
12 | Tataristan Cumhuriyeti | ||
13 | Kırım Özerk Cumhuriyeti | ||
14 | Diğer Türk Toplulukları |
Öğretim Elemanının Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |