Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSL-088 | Gelişimin Dini ve Ahlaki Boyutları | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 2,00 |
Lisans
Öğrencilerde gelişim psikolojisi çerçevesinde insanının gelişim evreleri, bu gelişim evrelerine yönelik ortaya çıkan kişisel özellikler ile dini gelişim teorileri hakkında bilgi ve bakış açısı kazandırmaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Selahattin YAKUT
1 | Gelişim kavramları, gelişimin ilkeleri ve gelişimi etkileyen faktörleri öğrenir. |
2 | Gelişim evreleri ve bu evrelere yönelik kişisel özellikleri kavrar/söyler. |
3 | Dini gelişim ve alana dair ileri sürülen kuramları öğrenir. |
4 | Dini gelişimin farklı boyutlarını anlamlandırır. |
5 | Dini gelişimin farklı boyutlarını anlamlandırır. |
Birinci Öğretim
Yok
Din-gelişim etkileşiminin çok yönlü olarak araştırılması önen arz etmektedir.
Bu derste, gelişim psikolojisi çerçevesinde gelişim evreleri (fiziksel ve motor gelişim, psiko-sosyal gelişim, zihinsel gelişim, dil gelişimi ve ahlâki gelişim) ve bu gelişim evrelerinin özellikleri ele alınarak, dini ve ahlâki eğitim ile ilgili Piaget ve Kohlberg gibi bilim adamlarının ileri sürdüğü çeşitli gelişim teorileri incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Gelişim kavramı ve gelişimin ilkeleri | ||
2 | Gelişimi etkileyen ve belirleyen faktörler | ||
3 | Gelişim evreleri (fiziksel ve motor gelişim, psiko-sosyal gelişim, zihinsel gelişim, dil gelişimi ve ahlâki gelişim) | ||
4 | Bilişsel gelişim ve dil gelişimi | ||
5 | Zekâ gelişimi ve zekâ kuramları | ||
6 | Öğrenme ve öğretme süreçleri ve kuramları | ||
7 | Din duygusunun kaynakları: Psikolojik kaynaklar | ||
8 | Din duygusunun kaynakları: Biyolojik kaynaklar | ||
9 | Din duygusunun kaynakları: Sosyal ve kültürel kaynaklar | ||
10 | Dini gelişim ve psikanalitik yaklaşım | ||
11 | Dini duygu gelişimi ve özellikleri (0-6 yaş) | ||
12 | Dini gelişim ve bireyleşme teorisi(Carl Gustave Jung),, Gizem teorisi (Baldwin), dini düşünce gelişim teorisi (Harms), ahlaki gelişim kuramı (Kohşberg), psikososyal gelişim kuramı (Erikson) | ||
13 | Müslüman kültürde inanç ve dindarlığın gelişim aşamaları | ||
14 | Yas sürecinin gelişim üzerindeki etkileri |
Faruk Karaca, Dini Gelişim Teorileri, İstanbul, 2007. Antony Vergote, Din İnanç ve İnançsızlık, çev. Veysel Uysal, İstanbul 1999 Carl Gustav Jung, Din ve Psikoloji, çev. Cengiz Şişman, İstanbul 1993. Jan Piaget, Epistemoloji ve Psikoloji, çev: Seçkin Selvi, İstanbul 1992. Nuray Senemoğlu, Gelişim, Öğrenme ve Öğretme, Ankara, 1997 Gülgün Yanbastı, Kişilik Kuramları, İzmir 1996
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |