GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BMH707 SAYISAL İŞARET İŞLEME Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders öğrencilere sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin analiz ve sentezi için gerekli teknikleri vermeyi amaçlamaktadır. Ders ayrıca, öğrencinin zaman-domain ve frekans-domain işaret analizi araçlarını ve hem sürekli-zamanda ve hem de ayrık-zamanda filtreleme ve modülasyon konuları öğrenmesini amaçlamaktadır. Derste ayrıca, filtreleme ve modülasyon anlamında tasarım kavramlarına da vurgu yapılacaktır.


Prof. Dr. Esma UZUNHİSARCIKLI


1 İşaret ve sistemlerin temellerini anlar.
2 Sürekli-zamanlı periyodik işaretlerin Fourier Serisi gösterilimini öğrenir.
3 Ayrık-zamanlı periyodik işaretlerin Fourier Serisi gösterilimini öğrenir.
4 Z dönüşümünün uygulamalarını öğrenir.
5 Filtre kavramını anlar.

Birinci Öğretim



-


Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaret ve sistemlerin temelleri. Lineer zamanla değişmeyen sistemler; Konvolüsyon. Laplace dönüşümü ve özellikleri. Z-dönüşümü ve özellikleri. Sürekli-zamanlı periyodik işaretlerin Fourier Serisi gösterilimi; Fourier serilerinin özellikleri, filtre kavramı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sinyaller ve sınıflandırılması
2 Sistemler ve sınıflandırılması
3 Sürekli zamanlı sistemlerin zaman ortamındaki analizi
4 Matlab ve temel kavramlar
5 Ayrık zamanlı sistemlerin zaman ortamındaki analizi
6 Sıfır giriş cevabı, sıfır durum cevabı, birim darbe cevabı
7 Laplace transformu kullanarak sürekli zamanlı sistemlerin analizi
8 Sürekli zamanlı sinyal analizi: Fourier Serileri
9 Sürekli zamanlı sinyal analizi: Fourier Transformu
10 Ayrık zamanlı sinyallerin Fourier analizi
11 Matlabda Sayısal işaret işleme uygulamaları.
12 Matlabda Sayısal işaret işleme uygulamaları.
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları

1.G.Bilen, S.Kabukçuoğlu,Avrupa Birliği´nde proje süreç yönetimi ve hazırlama ilkeleri,Türkiye Kalkınma Bankası, 2002. 2.R.Miller, D.Lessard, The strategic management of large engineering projects: shaping institutions, risks, and governance, MIT Pres,2000.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 1 60
Ev Ödevi 2 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 4 4 16
Tartışma 1 5 5
Gözlem 3 2 6
Proje Sunma 3 4 12
Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 1 2 2
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 102

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 3 3 2 2
ÖÇ 2 4 4 3 3 4 4
ÖÇ 3 4 4 3 4 5 4
ÖÇ 4 4 4 3 3 4 4
ÖÇ 5 5 5 3 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek