| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YÖNAB042 | TERAPÖTİK REKREASYON | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Özel gereksinimli grupların yaşam kalitelerini artırmak, eğlenmek, sağlık fonksiyon yeteneklerini artırmak ve daha bağımsız yaşamalarını sağlamak amacıyla yardımcı tedavi, eğitim ve eğlence-oyun programlarının kullanılmasıdır.
ilgili öğretim üyesi
| 1 | Terapi rekreasyonu konusunda bilgi sahibi olabilme |
| 2 | Terapi rekreasyonu alanında çalışacağı hastalık ve sakatlıklar hakkında bilgi sahibi olabilme |
| 3 | Rekreasyon aracılığıyla terapi konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olabilme |
| 4 | terapi rekreasyonundaki güncel gelişmeleri takip edebilme |
| 5 | Vücut ve zihin sağlığı konusunda bilgi sahibi olabilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
yok
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Terapi Rekreasyonuna Giriş | Yüz yüze | yok |
| 2 | Terapi Rekreasyonu Temel Özellikleri | yüz yüze | yok |
| 3 | Terapi Rekreasyonuna Amaç-İhtiyaç | yüz yüze | yok |
| 4 | Terapi Rekreasyon Uzmanı ve Kariyer Fırsatları | yüz yüze | yok |
| 5 | Fiziksel, Algılama, Bilişsel, Psikolojik ve Sosyal Durumlar | yüz yüze | yok |
| 6 | Terapi Rekreasyonu Uygulama Süreci | yüz yüze | yok |
| 7 | Terapi Rekreasyonu Ölçme ve Değerlendirme Süreci | yüz yüze | yok |
| 8 | Terapi Rekreasyonun Mesleki Prensipler | yüz yüze | yok |
| 9 | Terapi Rekreasyonu Tarihçesi ve Gelişimi | yüz yüze | yok |
| 10 | Terapi Rekreasyonunun Yararları | yüz yüze | yok |
| 11 | Terapi Rekreasyon Programı Oluşturma Çalışmaları | yüz yüze | yok |
| 12 | Role Play ve Öğrenci Sunumları | yüz yüze | yok |
| 13 | genel tekrar | yüz yüze | yok |
| 14 | final sınavı öncesi genel tekrar çalışması | yüz yüze | yok |
Çakırlar, A. &Yaman, Ç. (2022), Pozitif psikoloji bağlamında terapötik rekreasyon ve iyi oluş ilişkisi: bir literatür taraması, The Online Journal of Recreation and Sports (TOJRAS), 11 (4),47-58. Cakırlar A, Yaman Ç. POZİTİF PSİKOLOJİ BAĞLAMINDA TERAPÖTİK REKREASYON VE İYİ OLUŞ İLİŞKİSİ:BİR LİTERATÜR TARAMASI. TOJRAS. 2022;11(4):47-58.
Yok
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Ev Ödevi | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 8 | 2 | 16 |
| Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
| Beyin Fırtınası | 12 | 2 | 24 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 94 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 2 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 1 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 4 |