| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YÖNMB038 | YÖNETİM VE ÇALIŞMA SOSYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin genel amacı Çalışma yaşamını sosyolojik bakış açısıyla değerlendirmektir. Dersi alan öğrenci, -Çalışma sosyolojisinin konusunu ve çalışmanın değişen anlamını tartışabilecektir - İnsan Kaynakları Yönetimi'nin anahtar noktalarını, yöneticilerin karşılaştıkları sorunları ve insan kaynakları departmanının firmadaki fonksiyonlarını incelemiş olacaktır.
Öğretim Elemanı
| 1 | Çalışma sosyolojisinin ve modern çalışma yaşamının temel kavramlarını tanımlayabilir. |
| 2 | Küresel ve yerel düzeydeki iş yaşamı ile ilgili sosyal olgu ve olayları takip edebilme sorumluluğu ve becerisine sahip olabilir. |
| 3 | Sosyolojik bilgi becerilerini çalışma yaşamı, yönetim ve grup çalışmalarında uygulayabilir. |
| 4 | yönetimin sosyolojik açıdan bakış açısı edinebilir. |
| 5 | yönetim fonksiyonlarını sosyal açıdan hayatta uygulayabilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu derste iş ve çalışma ele alınacaktır. Derste ağırlıklı olarak “modern” sektörlerdeki iş ilişkileri incelenecektir. Ayrıca , insan kaynaklarının ana fonksiyonlarının uluslararası ve karşılaştırmalı bir perspektifle incelenecektir. Bu amaçla, insan kaynakları yönetiminin organizasyon içindeki stratejik rolü analiz edilecektir. İnsan Kaynakları Yönetimi'nin anahtar noktaları, yöneticilerin karşılaştıkları sorunları ve insan kaynakları departmanının firmadaki fonksiyonları ele alınacaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı, Önemi, Kapsamı | yüz yüze | yok |
| 2 | Çalışma sosyolojisinin tanımı, konusu, tarihi. | yüz yüze | Yok |
| 3 | İş ve çalışma kavramlarına sosyolojik bir bakış | yüz yüze | yok |
| 4 | Çalışmanın değişen anlamı, İşgücünün küreselleşmesi | yüz yüze | yok |
| 5 | Dünya ekonomisinin gelişim dinamikleri, yeni küresel düzenlemeler ve çalışma ilişkileri | yüz yüze | yok |
| 6 | Yeni teknoloji, üretim ve yönetim biçimlerine ilişkin kavramlar | yüz yüze | yok |
| 7 | İşletmeYönetimde Doğu Paradigması:Japonya örneği | yüz yüze | yok |
| 8 | Japon işletme yönetimini Batı Avrupa işletmelerinden ayıran farklar | yüz yüze | yok |
| 9 | İnsan Kaynakları Kavramı ve Önemi | yüz yüze | yok |
| 10 | İnsan Kaynakları Yönetimine Geçişi Hızlandıran Etmenler | yüz yüze | yok |
| 11 | İnsan Kaynakları Yönetiminin İşlevleri | yüz yüze | yok |
| 12 | İşletmelerde iletişim ve Kültür | yüz yüze | yok |
| 13 | Endüstri 4.0 Sürecinde İşletmeler ve İnsan Kaynakları | yüz yüze | yok |
| 14 | final sınavı öncesi genel tekrar | yüz yüze | yok |
Güldiken, N. (2015). Çalışma sosyolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık. Kenan, Ö. R. E. N. (2013). Çalışma Sosyolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Teorik anlatım, uygulamalı çalışmalar, bireysel ve grup egzersizleri, gözlem ve geri bildirim, tartışma ve soru-cevap yöntemleri.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Ev Ödevi | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
| Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 91 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 |
| ÖÇ 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 |
| ÖÇ 3 | 3 | 1 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 |
| ÖÇ 4 | 1 | 2 | 1 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 1 | 5 |
| ÖÇ 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 |