Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNAB032 | SERBEST ZAMAN TARİHİ VE FELSEFESİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Serbest zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramların verilmesi, rekreasyon'un diğer alanlarla (turizm, spor, çevre, ekonomi, oyun) ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Prof.Dr. Suat KARAKÜÇÜK
1 | Zaman, serbest zaman ve rekreasyon kavramlarını bilir. |
2 | Rekreasyon liderliğini öğrenir. |
3 | Serbest zaman ve sporda serbest zamanın önemini kavrar. |
4 | Rekreatif etkinliklerin insan sağlığı açısından önemini kavrar. |
5 | Rekreasyon lideri, özellikleri ve çalışma alanı hakkında bilgi edinir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Rekreasyon'un tarihsel gelişimi, rekreasyon kavramı, serbest zaman, rekreasyon'un faydaları vb.. kapsamı içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | HAYATA DAİR HOBİNİZ VAR MI? (Bilin ki hobiniz yoksa gerçek mutluluğu yaşamıyorsunuz demektir !!! – Ders tanıtımı (amacı, kazanımları), Zaman, serbest zaman ve Rekreasyon kavramlarının tanımı | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
2 | Rekreasyonun tarihsel gelişimi, Rekreasyonun faydaları ve sınıflandırılması | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
3 | Bireyi Rekreasyona yönelten etmenler, Rekreasyon davranışının demografik parametreler ile ilişkisi, | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
4 | Rekreatif etkinliklere katılımı kısıtlayıcı etkenler, bu kısıtlayıcılar ile baş etme yolları | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
5 | Rekreasyon ve Liderlik, rekreasyon lideri kimdir? Rekreasyon lideri olmak için gerekli temel özellikler | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
6 | Rekreasyon ve eğitim ilişkisi ile genel tekrar tapılması | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
7 | Rekreasyon ve turizm ilişkisi (Turizmin tanımı ve özellikleri, sınıflandırılması….) | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
8 | Rekreasyon işletmeciliğinin fonksiyonları (Yönetim, üretim, pazarlama…) | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
9 | Rekreasyon işletmelerinin kuruluş nedenleri ve kuruluş yerini etkileyen faktörler | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
10 | Rekreasyon işletmelerinin kuruluş aşamaları | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
11 | Rekreasyon işletmeciliği ve rekabet ilişkisi | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
12 | Türkiye’nin turizm potansiyeli ve turizm çeşitliliği | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
13 | Rekreasyon ve liderlik | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
14 | Rekreasyonu destekleyen sosyo-ekonomik faktörler | Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
Ardahan, F., Turgut, T. ve Kalkan, K. (2016). Her yönüyle Rekreasyon. Ankara: Detay Yayıncılık. Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitabevi. Kılıç, M. Ve Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 3(3): 220-227.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 99 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |