GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YÖNAB030 REKREASYON PROGRAMLARI VE YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Serbest zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramların verilmesi, rekreasyon'un diğer alanlarla (turizm, spor, çevre, ekonomi, oyun) ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır.


Prof.Dr. Suat KARAKÜÇÜK


1 Zaman, serbest zaman ve rekreasyon kavramlarını bilir.
2 Rekreasyon liderliğini öğrenir.
3 Serbest zaman ve sporda serbest zamanın önemini kavrar.
4 Rekreatif etkinliklerin insan sağlığı açısından önemini kavrar.
5 Rekreasyon lideri, özellikleri ve çalışma alanı hakkında bilgi edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Rekreasyon'un tarihsel gelişimi, rekreasyon kavramı, serbest zaman, rekreasyon'un faydaları vb.. kapsamı içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 HAYATA DAİR HOBİNİZ VAR MI? (Bilin ki hobiniz yoksa gerçek mutluluğu yaşamıyorsunuz demektir !!! – Ders tanıtımı (amacı, kazanımları), Zaman, serbest zaman ve Rekreasyon kavramlarının tanımı Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
2 Rekreasyonun tarihsel gelişimi, Rekreasyonun faydaları ve sınıflandırılması Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
3 Bireyi Rekreasyona yönelten etmenler, Rekreasyon davranışının demografik parametreler ile ilişkisi, Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
4 Rekreatif etkinliklere katılımı kısıtlayıcı etkenler, bu kısıtlayıcılar ile baş etme yolları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
5 Rekreasyon ve Liderlik, rekreasyon lideri kimdir? Rekreasyon lideri olmak için gerekli temel özellikler Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
6 Rekreasyon ve eğitim ilişkisi ile genel tekrar tapılması Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
7 Rekreasyon ve turizm ilişkisi (Turizmin tanımı ve özellikleri, sınıflandırılması….) Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
8 Rekreasyon işletmeciliğinin fonksiyonları (Yönetim, üretim, pazarlama…) Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
9 Rekreasyon işletmelerinin kuruluş nedenleri ve kuruluş yerini etkileyen faktörler Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
10 Rekreasyon işletmelerinin kuruluş aşamaları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
11 Rekreasyon işletmeciliği ve rekabet ilişkisi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
12 Türkiye’nin turizm potansiyeli ve turizm çeşitliliği Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
13 Rekreasyon ve liderlik Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
14 Rekreasyonu destekleyen sosyo-ekonomik faktörler Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması

Ardahan, F., Turgut, T. ve Kalkan, K. (2016). Her yönüyle Rekreasyon. Ankara: Detay Yayıncılık. Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitabevi. Kılıç, M. Ve Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 3(3): 220-227.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 99

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 4 3 4 5 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 3 5 2 3 4 3 4 4 3
ÖÇ 3 3 4 4 3 4 3 3 3 4
ÖÇ 4 5 4 4 3 3 3 3 4 4 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek