GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YÖNAB029 REKREASYON Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Serbest zaman ve rekreasyon ile ilgili temel kavramların verilmesi, rekreasyon'un diğer alanlarla (turizm, spor, çevre, ekonomi, oyun) ilişkilendirilmesi amaçlanmaktadır.


Prof.Dr. Suat KARAKÜÇÜK


1 Zaman, serbest zaman ve rekreasyon kavramlarını açıklayabilme,
2 Rekreasyon liderliğini öğrenebilme,
3 Serbest zaman ve sporda serbest zamanın önemini kavrayabilme,
4 Rekreatif etkinliklerin insan sağlığı açısından önemini kavrayabilme,
5 Rekreasyon lideri, özellikleri ve çalışma alanı açıklayabilme,

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Rekreasyon'un tarihsel gelişimi, rekreasyon kavramı, serbest zaman, rekreasyon'un faydaları vb.. kapsamı içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 HAYATA DAİR HOBİNİZ VAR MI? (Bilin ki hobiniz yoksa gerçek mutluluğu yaşamıyorsunuz demektir !!! – Ders tanıtımı (amacı, kazanımları), Zaman, serbest zaman ve Rekreasyon kavramlarının tanımı Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
2 Rekreasyonun tarihsel gelişimi, Rekreasyonun faydaları ve sınıflandırılması Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
3 Bireyi Rekreasyona yönelten etmenler, Rekreasyon davranışının demografik parametreler ile ilişkisi, Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
4 Rekreatif etkinliklere katılımı kısıtlayıcı etkenler, bu kısıtlayıcılar ile baş etme yolları Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
5 Rekreasyon ve Liderlik, rekreasyon lideri kimdir? Rekreasyon lideri olmak için gerekli temel özellikler Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
6 Rekreasyon ve eğitim ilişkisi ile genel tekrar tapılması Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
7 Rekreasyon ve turizm ilişkisi (Turizmin tanımı ve özellikleri, sınıflandırılması….) Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
8 Rekreasyon işletmeciliğinin fonksiyonları (Yönetim, üretim, pazarlama…) Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
9 Rekreasyon işletmelerinin kuruluş nedenleri ve kuruluş yerini etkileyen faktörler Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
10 Rekreasyon işletmelerinin kuruluş aşamaları Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
11 Rekreasyon işletmeciliği ve rekabet ilişkisi Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
12 Türkiye’nin turizm potansiyeli ve turizm çeşitliliği Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
13 Rekreasyon ve liderlik Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
14 Rekreasyonu destekleyen sosyo-ekonomik faktörler Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok

Ardahan, F., Turgut, T. ve Kalkan, K. (2016). Her yönüyle Rekreasyon. Ankara: Detay Yayıncılık. Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitabevi. Kılıç, M. Ve Şener, G. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarındaki Sosyolojik Etkenler ve Yapısal Kısıtlamalar. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 3(3): 220-227.


Yok


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Quiz 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Quiz için Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 103

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 2 4 4 3 3 4 5 5 3
ÖÇ 2 5 4 3 4 2 5 3 3 4 3
ÖÇ 3 5 3 4 4 3 3 4 3 3 3
ÖÇ 4 5 3 5 4 4 4 3 3 3 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek