Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNAB028 | PSİKOMOTOR GELİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çocukların psikomotor gelişim özelliklerini öğrenerek çocukların bu alandaki gelişimlerine etkin olarak yardım etmelerini sağlamak. Ayrıca, psikomotor gelişimle ilgili uygun etkinlik seçmek için yeni bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
1 | Gelişimin temel boyutlarını kavrar. |
2 | Gelişimi oluşturan öğeleri kavrar. |
3 | Psikomotor gelişim dönemlerini bilir. |
4 | Psikomotor gelişim ile ilgili testleri uygular. |
5 | Psikomotor davranışları değerlendirir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
gelişim ile ilgili kavramlar, motor gelişim kavramları ve ilkeleri, motor gelişimi etkileyen faktörler, motor gelişim dönemleri, motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar | anlatım yöntemi | yok |
2 | Büyüme ve gelişme | anlatım yöntemi | yok |
3 | Gelişim alanları-kuramları | anlatım yöntemi | yok |
4 | Gelişim alanları-kuramları | anlatım yöntemi | yok |
5 | Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri | anlatım yöntemi | yok |
6 | Psikomotor Gelişim dönemleri, | anlatım yöntemi | yok |
7 | Psikomotor Gelişim dönemleri, | anlatım yöntemi | yok |
8 | Psikomotor Gelişim dönemleri, | anlatım yöntemi | yok |
9 | Lokomotor ve non-lokomotor ve Manipülatif hareketler, | anlatım yöntemi | yok |
10 | Motor gelişimi etkileyen faktörler | anlatım yöntemi | yok |
11 | Motor gelişim çalışma metotları. | anlatım yöntemi | yok |
12 | Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler | anlatım yöntemi | yok |
13 | Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler | anlatım yöntemi | yok |
14 | Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler | anlatım yöntemi | yok |
Gümüşdağ H., Yıldırım M.(2018 ). Spor bilimlerinde çocuklarda motor gelişim. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara Gallahue D.L., Ozmun J.C.:Understanding Motor Development, Infants, Children, Adolescents, Adults, Sixth Edition, Mc Graw Hill Higher Education, 2006. Muratlı S.: Antrenman Bilimi Işığı Altında Çocuk Ve Spor, 8-15,185 Kültür Matbaası, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1997. Özer D. S., Özer M. K.; Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2001.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 94 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |