GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YÖNAB028 PSİKOMOTOR GELİŞİM Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, çocukların psikomotor gelişim özelliklerini öğrenerek çocukların bu alandaki gelişimlerine etkin olarak yardım etmelerini sağlamak. Ayrıca, psikomotor gelişimle ilgili uygun etkinlik seçmek için yeni bilgi ve beceriler kazandırmaktır.



1 Gelişimin temel boyutlarını kavrar.
2 Gelişimi oluşturan öğeleri kavrar.
3 Psikomotor gelişim dönemlerini bilir.
4 Psikomotor gelişim ile ilgili testleri uygular.
5 Psikomotor davranışları değerlendirir.

Birinci Öğretim


yok


yok


gelişim ile ilgili kavramlar, motor gelişim kavramları ve ilkeleri, motor gelişimi etkileyen faktörler, motor gelişim dönemleri, motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Gelişim ile ilgili temel kavramlar anlatım yöntemi yok
2 Büyüme ve gelişme anlatım yöntemi yok
3 Gelişim alanları-kuramları anlatım yöntemi yok
4 Gelişim alanları-kuramları anlatım yöntemi yok
5 Motor gelişim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri anlatım yöntemi yok
6 Psikomotor Gelişim dönemleri, anlatım yöntemi yok
7 Psikomotor Gelişim dönemleri, anlatım yöntemi yok
8 Psikomotor Gelişim dönemleri, anlatım yöntemi yok
9 Lokomotor ve non-lokomotor ve Manipülatif hareketler, anlatım yöntemi yok
10 Motor gelişimi etkileyen faktörler anlatım yöntemi yok
11 Motor gelişim çalışma metotları. anlatım yöntemi yok
12 Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler anlatım yöntemi yok
13 Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler anlatım yöntemi yok
14 Motor gelişimin değerlendirilmesinde kullanılan testler anlatım yöntemi yok

Gümüşdağ H., Yıldırım M.(2018 ). Spor bilimlerinde çocuklarda motor gelişim. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara Gallahue D.L., Ozmun J.C.:Understanding Motor Development, Infants, Children, Adolescents, Adults, Sixth Edition, Mc Graw Hill Higher Education, 2006. Muratlı S.: Antrenman Bilimi Işığı Altında Çocuk Ve Spor, 8-15,185 Kültür Matbaası, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1997. Özer D. S., Özer M. K.; Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayın Dağıtım, 2. Baskı, Ankara, 2001.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 12 2 24
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 94

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek