Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNAB021 | HERKES İÇİN SPOR | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Herkes için sporun yararlarını, yaygınlaşmasını, Türkiye’de ve dünyadaki herkes için spor anlayışı ve yapılaşmasını sunmaktır.
1 | Herkes için sporun amacını açıklayabicektir |
2 | Herkes için spor aktivitelerini açıklaya bilecektir. |
3 | Dünya'da ve Türkiye'de herkes için spor anlayışını irdeler |
4 | Fiziksel aktiviiteyi herkes için günlük hayata dahil etmeyi bilir |
5 | Herkes için spor felsefesini bilir |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Herkes İçin Sporun Tanımı, Yararı, Yaygınlaşması, Dünyadaki Ve Türkiye’deki HİS Anlayışı, Sağlık İçin Spor, Rekreasyon İçin Spor, Çocuklar, Gençler, Kadınlar, Yaşlılar, Aileler, Engelliler, İçin Spor, Yerel Yönetimlerde Spor, Outdoor Sporlar konularını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Herkes İçin Sporun Amacı; Herkes için spor anlayışı (HİS) nedir? | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
2 | Herkes için spor anlayışı neden, nasıl doğdu? | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
3 | Türkiye'de Herkes İçin Spor anlayışının yaygınlaşması ve örgütlenmesi | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
4 | Türkiye’de herkes için spor federasyonun kuruluşu ve yasal dayanakları | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
5 | Herkes İçin Spor Federasyonun Misyon ve Vizyonu: Gelişim Aracı Olarak Spor: | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
6 | Dünyada HİS’e bakış açısı ve uygulama örnekleri | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
7 | Dünyada herkes için spor felsefesi ve yaşam boyu spor uygulamaları | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
8 | Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
9 | Her yaşta egzersiz ve sporun temel hedefleri | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
10 | Herkes İçin Spor Aktiviteleri: Wellness, yoga | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
11 | Çocuk genç ve yaşlılar için , için spor ve uygulamaları | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
12 | Engelliler ve özel eğitime ihtiyacı olanlar için spor ve uygulamaları | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
13 | Kadınlar, hamileler aileler için spor ve uygulamaları | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
14 | Uygulama örnekleri Herkes İçin Spor Lideri | anlatım, soru cevap | Verilen kaynaklardan ilgili konular okunacak |
Erol, U., ve Baysaling, Ö. (2005). Herkes İçin Spor. İlpress Basım Yayım, İstanbul. Zorba, E. (2006). Yaşamboyu Spor. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Cankur, Ş., ve Kanbir, O. (2010). Spor Anatomisi. Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa. Delavier, F. (2008). Antrenman Anatomisi. İlpress Basım Yayım, İstanbul. Üzel, M. (2018). Her Yönüyle Fitness ve Sağlıklı Yaşam. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Quiz | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 103 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 |