GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YÖNMB013 SOSYAL PAZARLAMA Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Öğrencileri, sosyal pazarlama kavramı, sosyal olaylarda sosyal pazarlamanın etkinliği, sosyal kampanya yürütme süreci konusunda bilgilendirmek.



1 Sosyal pazarlama yapısını ve pazarlama sürecindeki işlevini açıklayabilme
2 Dünya ve Türkiye pazarında sosyal pazarlama çalışmalarını kavrayabilme
3 Sosyal pazarlama kampanyalarını işletme misyon ve vizyonuna göre uyarlayabilme
4 Sosyal pazarlamayı sektörlere göre ayrıştırıp uygulayabilme
5 Sosyal pazarlama kampanyası tasarlayabilme, uygulayabilme, denetleyebilme, ölçebilme

Birinci Öğretim


yok


yok


Dersin işlenişinde ve içeriğinde, sunuş ve buluş yönteminden hareketle anlatım, tartışma ve örnek olay sunumu gibi tekniklerden yararlanılmaktadır. Ders genel olarak öğretim üyesinin konuya yönelik temel kavramları örnekler üzerinden anlatımı ile yürütülmektedir. Dersin belirli konularında öğrencilerin de aktif katılımını sağlayabilmek için bir hafta önceden tartışma konusu verilerek öğrencilerin ilgili konuda araştırma yaparak derse hazır gelmeleri istenmektedir. Kar amacı gütmeyen kuruluşlar ya da devlet eliyle uygulanan sosyal pazarlamanın önemi vurgulanarak toplumsal sorunların çözümünde kullanılması ve toplumsal faydaya ulaşılması hedeflenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sosyal Pazarlamada Temel Kavramlar Anlatım, problem çözme yok
2 Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda sosyal pazarlama Anlatım, problem çözme yok
3 Üçüncü sektörde sosyal pazarlama Anlatım, problem çözme yok
4 Sosyal pazarlama ve Dünyadaki gelişmeler Anlatım, problem çözme yok
5 Sosyal olaylarda sosyal pazarlamanın etkinliği Anlatım, problem çözme yok
6 Sosyal kampanya kavramı ve tasarımı Anlatım, problem çözme yok
7 Sosyal kampanya planlaması Anlatım, problem çözme yok
8 Kampanya yürütme süreci Anlatım, problem çözme yok
9 Kampanya değerlendirme Anlatım, problem çözme yok
10 Kampanya sonuç analizleri Anlatım, problem çözme yok
11 Sosyal olay pazarlaması Anlatım, problem çözme yok
12 Sosyal pazarlamada etik Anlatım, problem çözme yok
13 Sosyal pazarlamanın geleceği Anlatım, problem çözme yok
14 Sosyal pazarlama kampanya örnekleri Anlatım, problem çözme yok

Sosyal Pazarlama Bahar Özdoğan/Zeliha Eser Siyasal Kitapevi Andreasen, A. R. (2001). Ethics in Social Marketing, USA: Georgetown University Press. - Andreasen, A. R. (1995). Marketing Social Change: Changing Behavior to Promote Health, Social Development, and the Environment, San Francisco: Jossey-Bass.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Quiz 1 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Quiz için Bireysel Çalışma 8 2 16
Toplam İş Yükü (saat) 91

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 3 3 4 4 4 3 3 4 3 2 1 2 1
ÖÇ 2 4 3 3 2 4 3 3 2 4 4 3 2 2 2
ÖÇ 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3 2 1 1
ÖÇ 4 3 4 3 3 4 4 4 3 4 3 2 3 2 1
ÖÇ 5 3 3 3 3 4 3 3 3 4 3 3 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek