Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNMB006 | İDARE HUKUKU | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Hukukun temel kavramları, spor hukuku, kaynakları, güncel konular ve spor hukuku uygulama alanlarını belirleme.
Öğr. elemanı
1 | Spor hukuk kavramlarını açıklar. |
2 | Spor hukukunun özel hukuk-kamu hukuku ayrımındaki yerini belirler. |
3 | Spor disiplin yasalarını bilir. |
4 | Sporda doping kavramının hukuki yönlerini açıklar. |
5 | Spor faaliyetlerinde ortaya çıkan uyuşmazlıklarda çözüm yollarını açıklar. |
Birinci Öğretim
-
-
Spor hukuku alanındaki temel hukuk kavramlar, anayasa hukuku, spor hukuku, kaynakları ve güncel sorunlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Spor ve hukuk ilişkisi, spor hukuku. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
2 | Sporcu hakları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
3 | Sporcu hakları. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
4 | Profesyonel ve amatör sporcu. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
5 | Spor sponsorluğu. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
6 | Spor disiplini. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
7 | Sporda doping. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
8 | Sporda doping II. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
9 | Spor ve haksızlık. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
10 | Sporda şiddetin önlenmesi (6222 Sayılı Kanun). | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
11 | Teşvik bonusu. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
12 | Spor ve çevre hukuku. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
13 | Sporcu transferi. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
14 | Spor sözleşmeleri. | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması |
"Çağlayan, R.(2007). Spor Hukuku. Asil Yayın Dağıtım. Ankara. Ertaş, Ş.(2005). Spor Hukuku. Yetkin Yayınevi. Ankara. Erten, R. (2001 ) “Milletlerarası Hukukta Spor”, Yayınlanmamış Dr. Tezi. Ankara Ü. Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Karağoğlu, E. (2007). “Sportif Alanda Doğabilecek Hukuki İhtilaflar, Tarafları ve İhtilafların Spor Hukuku Mevzuatı Çerçevesinde Çözümü”, Yayınlanmamış Yl Tezi. Gazi Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. rkiner, K.(2006). Uluslararası Spor Tahkim Mahkemesi(C.A.S.). Nobel Yayınevi. Ankara "
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 1 | 1 |