| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YÖNAB007 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bireysel davranış ve grup davranış biçimleri, bu davranışları belirleyen temel prensipler ve davranışı etkileyen, yönlendiren faktörleri kavramak, böylece insan davranışını anlamak ve yorumlayabilmek. Bu amaçlara paralel olarak, sınıf tartışmalarına ve vaka çalışmalarına yer vermek.
Prof. Dr. Ercan POLAT
| 1 | Öğrenciler davranışı belirleyen faktörlerin ve davranışın değiştirilmesi konusunda beceri kazanabilme. |
| 2 | Öğrenciler davranışın prensiplerini kavrama ve insan-grup davranışını tanımlayabilme konusunda tartışabilme. |
| 3 | Davranışsal sorunları anlayabilir ve analiz edebilme. |
| 4 | İşletme içi insan davranışlarının inceler ve beceri kazanabilme. |
| 5 | Davranış biliminin spor bilimindeki yerini öğrenebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Psikoloji ve sosyoloji bilim dalları ile de yakından bağlantılı olan ve birey davranışı ile grup davranışını etkileyen faktörlerin incelenmesi, davranışın altında yatan sebeplerin ve prensiplerin irdelenmesi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Davranış bilimi ve temel kavramlar | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 2 | Davranış Bilimlerini oluşturan bilim dalları | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 3 | Davranış Bilimlerinin İncelendiği sistemler ve çağdaş yaklaşımlar | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 4 | İletişim | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 5 | Kültür inanç ve değerler | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 6 | Toplumsal etki ve uyma davranışı | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 7 | Grup çeşitleri ve grup karar verme teknikleri | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 8 | Toplum ve sosyal kurumlar | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 9 | Algılama ve Algılama Hataları | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 10 | Atfetme Süreci ve Hataları | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 11 | Öğrenme Teorileri ve Çeşitleri | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 12 | Öğrenme İlkeleri ve Stratejileri | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 13 | Örgütte Birey ve Kişilik, Kişilik Teorileri | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
| 14 | Örgütsel Davranışı Etkileyen Kişilik Özellikleri | Anlatım yöntemi / soru-cevap / tartışma | Yok |
"Şerif Şimşek, Tahir Akgemci ve Adnan Çelik, Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Gazi Kitabevi, 2008. A.Can Baysal, Erdal Tekarslan, İşletmeciler için Davranış Bilimleri, Avcıol Basım Yayın, 2004. Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, 1992. Mehmet Salih, Sosyal Psikoloji Davranış Bilimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2005. "
Teorik anlatım, uygulamalı çalışmalar, gözlem ve geri bildirim, tartışma ve soru-cevap yöntemleri.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Quiz | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Soru-Yanıt | 3 | 2 | 6 |
| Gösterme | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
| Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Ev Ödevi | 3 | 2 | 6 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 88 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
| ÖÇ 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |
| ÖÇ 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 |
| ÖÇ 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 |