GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YÖNMB004 ETKİNLİK YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Bu ders ile grup oluşum evrelerini irdeleyerek, liderlik özelliklerini ve becerilerini grup ve takım dinamiği doğrultusunda tartışmaktır.


öğretim elemanı


1 Grubun insan yaşamı içindeki rol ve önemini kavrar.
2 Grup içi ve gruplar arası etkileşim kurar.
3 Liderlik yaklaşımlarını analiz eder.
4 Spor, liderlik ve grup ilişkisini kurabilir.
5 Grup dinamiğinin performansa etkisini açıklar.

Birinci Öğretim


-


-


Grup oluşum evreleri, grup yapısı: normlar roller, grup dinamiğinin yapısı, liderlikte grup dinamiğinin önemi, grup iletişim yapısı, liderlik becerilerinde grup dinamiğinin rolü.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders ve literatür tanıtımı Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
2 Liderlik kavramı, Liderlik nedir? Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
3 Liderlik özellikleri ve fonksiyonları Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
4 Liderlik yaklaşımları ve kuramları Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
5 Modern liderlik teorileri Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
6 Liderlik davranış modelleri Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
7 Liderlik ve spor Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası yok
8 Grup nedir? Grup türleri nelerdir? Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası yok
9 Grup dinamiği ile ilgili kavramlar ve araştırmalar Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası yok
10 Grup dinamiği ile ilgili kavramlar ve araştırmalar Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası yok
11 Grup dinamiği nedir? Tanımı ve özellikleri Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası yok
12 Sporda grup dinamiği Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası yok
13 Ekip çalışması uygulamaları Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası yok
14 Ekip çalışması uygulamaları. Konuların genel tekrarı Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası yok

1) Simon Sinek (2011). How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action. Penguin. ISBN 9781591846444. 2) Hilarie Owen Vicky Hodgson Nigel Gazzard (2007). Liderlik El Kitabı. Optimist. ISBN 9789756225967. 3) Dave Ulrich Norm Smallwood (2009). Liderlik Markası. Türkiye İş Bankası. ISBN 9789944885409



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama Sınavı 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 104

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 1 3 2 1 4
ÖÇ 2 2 1 4 2 3
ÖÇ 3 1 2 4 2
ÖÇ 4 2 4 4
ÖÇ 5 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek