Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNMB004 | ETKİNLİK YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders ile grup oluşum evrelerini irdeleyerek, liderlik özelliklerini ve becerilerini grup ve takım dinamiği doğrultusunda tartışmaktır.
öğretim elemanı
1 | Grubun insan yaşamı içindeki rol ve önemini kavrar. |
2 | Grup içi ve gruplar arası etkileşim kurar. |
3 | Liderlik yaklaşımlarını analiz eder. |
4 | Spor, liderlik ve grup ilişkisini kurabilir. |
5 | Grup dinamiğinin performansa etkisini açıklar. |
Birinci Öğretim
-
-
Grup oluşum evreleri, grup yapısı: normlar roller, grup dinamiğinin yapısı, liderlikte grup dinamiğinin önemi, grup iletişim yapısı, liderlik becerilerinde grup dinamiğinin rolü.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Ders ve literatür tanıtımı | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
2 | Liderlik kavramı, Liderlik nedir? | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
3 | Liderlik özellikleri ve fonksiyonları | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
4 | Liderlik yaklaşımları ve kuramları | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
5 | Modern liderlik teorileri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
6 | Liderlik davranış modelleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
7 | Liderlik ve spor | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası | yok |
8 | Grup nedir? Grup türleri nelerdir? | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası | yok |
9 | Grup dinamiği ile ilgili kavramlar ve araştırmalar | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası | yok |
10 | Grup dinamiği ile ilgili kavramlar ve araştırmalar | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası | yok |
11 | Grup dinamiği nedir? Tanımı ve özellikleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası | yok |
12 | Sporda grup dinamiği | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası | yok |
13 | Ekip çalışması uygulamaları | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası | yok |
14 | Ekip çalışması uygulamaları. Konuların genel tekrarı | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası | yok |
1) Simon Sinek (2011). How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action. Penguin. ISBN 9781591846444. 2) Hilarie Owen Vicky Hodgson Nigel Gazzard (2007). Liderlik El Kitabı. Optimist. ISBN 9789756225967. 3) Dave Ulrich Norm Smallwood (2009). Liderlik Markası. Türkiye İş Bankası. ISBN 9789944885409
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Sınavı | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 104 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 4 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 |