GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YÖNAB004 ÇOCUK VE GENÇLİK PSİKOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı olmaktır.


İlgili Öğretim elemanı


1 Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bilebilme.
2 Çocukların duygusal, sosyal, cinsel ve bedensel gelişimlerini bilebilme.
3 Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilme.
4 Çocuklardaki davranış sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme.
5 Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bilebilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kişilik ve Benlik Özellikleri Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
2 Duygusal ve sosyal gelişim Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
3 Cinsel gelişim Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
4 Bedensel ve devinimsel gelişim Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
5 Çocuklarda Kişilik ve Benlik Gelişimi Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
6 Çocukları Tanıma Teknikleri Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
7 Çocukları Tanıma Teknikleri Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
8 Çocukları Tanıma Teknikleri Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
9 Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
10 Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
11 Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
12 Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
13 Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. -yok
14 Çocuk problemlerinin temelleri Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok

-1. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. 2. Nazik, B.2000. Çocuk ruh sağlığı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. 3. Yavuzer, Haluk . 1999. Çocuk psikolojisi. 17 baskı. Remzi Kitapevi, İstanbul.


Teorik anlatım, uygulamalı çalışmalar, gözlem ve geri bildirim, tartışma ve soru-cevap yöntemleri.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Rapor Sunma 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 5 3 15
Gösterme 14 1 14
Rapor Hazırlama 4 2 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 3 15
Toplam İş Yükü (saat) 92

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 1 1 2 1 2 5 1 2 2 1 2
ÖÇ 2 1 1 3 3 2 1 3 1 2 3 2
ÖÇ 3 3 3 1 3 3 3 4 1 3 1 2
ÖÇ 4 3 1 3 2 1 4 2 3 1 1 2
ÖÇ 5 3 3 1 1 2 3 2 2 3 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek