Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNAB004 | ÇOCUK VE GENÇLİK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı olmaktır.
Öğretim elemanı
1 | Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bileceklerdir. |
2 | Çocukların duygusal, sosyal, cinsel ve bedensel gelişimlerini bilecekler. |
3 | Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilecektir. |
4 | Çocuklardaki davranış sorunları hakkında bilgi sahibi olacaklar. |
5 | Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bileceklerdir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kişilik ve Benlik Özellikleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
2 | Duygusal ve sosyal gelişim | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
3 | Cinsel gelişim | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
4 | Bedensel ve devinimsel gelişim | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
5 | Çocuklarda Kişilik ve Benlik Gelişimi | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
6 | Çocukları Tanıma Teknikleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
7 | Çocukları Tanıma Teknikleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
8 | Çocukları Tanıma Teknikleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
9 | Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
10 | Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
11 | Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
12 | Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
13 | Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
14 | Çocuk problemlerinin temelleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
-1. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. 2. Nazik, B.2000. Çocuk ruh sağlığı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. 3. Yavuzer, Haluk . 1999. Çocuk psikolojisi. 17 baskı. Remzi Kitapevi, İstanbul.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Rapor Sunma | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 2 | 26 | 52 |
Rapor Sunma | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Rapor | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 97 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | |||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 2 |