| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YÖNAB004 | ÇOCUK VE GENÇLİK PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuk psikolojisinin ve ruh sağlığının önemini anlamalarına yardımcı olmaktır.
İlgili Öğretim elemanı
| 1 | Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bilebilme. |
| 2 | Çocukların duygusal, sosyal, cinsel ve bedensel gelişimlerini bilebilme. |
| 3 | Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilme. |
| 4 | Çocuklardaki davranış sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| 5 | Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını bilebilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Kişilik ve Benlik Özellikleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
| 2 | Duygusal ve sosyal gelişim | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 3 | Cinsel gelişim | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 4 | Bedensel ve devinimsel gelişim | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 5 | Çocuklarda Kişilik ve Benlik Gelişimi | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 6 | Çocukları Tanıma Teknikleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 7 | Çocukları Tanıma Teknikleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 8 | Çocukları Tanıma Teknikleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 9 | Çocukluk Döneminde Ruhsal Sorunlar | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 10 | Çocuklarda Duygu ve Davranım Sorunları | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 11 | Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 12 | Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
| 13 | Problem Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | -yok |
| 14 | Çocuk problemlerinin temelleri | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
-1. Yörükoğlu, A. 1997. Çocuk ruh sağlığı. Özgür Yayınları, İstanbul. 2. Nazik, B.2000. Çocuk ruh sağlığı. Ya-pa Yayınları, İstanbul. 3. Yavuzer, Haluk . 1999. Çocuk psikolojisi. 17 baskı. Remzi Kitapevi, İstanbul.
Teorik anlatım, uygulamalı çalışmalar, gözlem ve geri bildirim, tartışma ve soru-cevap yöntemleri.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Rapor Sunma | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Soru-Yanıt | 5 | 3 | 15 |
| Gösterme | 14 | 1 | 14 |
| Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 92 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 |
| ÖÇ 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 |
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 2 |
| ÖÇ 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 |
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |