GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YÖNAB003 BECERİ ÖĞRENİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Sporda Beceri Öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.


Dr.Öğr. Üyesi Erol Baykan


1 Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışabilir.
2 Spor becerilerinin öğretilmesinde izleyecek yol ve prensipleri açıklayabilir.
3 Beceri, Motor beceri, Yetenek tanımlarını kavrayabilir.
4 Motor Öğrenme teorilerini bilebilir.
5 Beceri gerçekleşmesindeki psikolojik ve fizyolojik değişimleri açıklayabilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Motor Gelişimin Sporda Beceri Öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beceri Öğrenimi Giriş Yüz yüze anlatım yok
2 Motor Beceri ve Motor Öğrenme Yüz yüze anlatım yok
3 Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri Yüz yüze anlatım yok
4 Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım Yüz yüze anlatım yok
5 Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme Yüz yüze anlatım yok
6 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Yüz yüze anlatım, tartışam, soru cevap yok
7 Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Yüz yüze anlatım yok
8 Beceri Ögreniminde Feedback-1 Yüz yüze anlatım yok
9 Beceri Ögreniminde Feedback -2 Beyin fırtınası, soru cevap, genel değerlendirme yok
10 Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi Yüz yüze anlatım yok
11 Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması Yüz yüze anlatım yok
12 Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar Yüz yüze anlatım yok
13 Ögrenmeyi Kolaylaştırma Yüz yüze anlatım yok
14 Performansı Kolaylaştırma Yüz yüze anlatım yok

1. Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics.2. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. 3. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics4. Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books.5. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books.6. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing


Teorik anlatım, uygulamalı çalışmalar, gözlem ve geri bildirim, tartışma ve soru-cevap yöntemleri.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 2 1 2
Gösterme 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 3 21
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Quiz için Bireysel Çalışma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 2 2 3 2 2 2 2 2 2 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3 3 2 2 2
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek