Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNAB003 | BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Sporda Beceri Öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
Dr.Öğr. Üyesi Erol Baykan
1 | Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışabilecektir. |
2 | Spor becerilerinin öğretilmesinde izlecek yol ve prensipleri açıklayabilecektir. |
3 | Beceri,Motor beceri,Yetenek tanımlarını bilir. |
4 | Motor Öğrenme teorilerini bilir. |
5 | Beceri gerçekleşmesindeki psikolojik ve fizyolojik değişimleri bilir. |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Motor Gelişimin Sporda Beceri Öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Beceri Öğrenimi Giriş | Yüz yüze anlatım | yok |
2 | Motor Beceri ve Motor Öğrenme | Yüz yüze anlatım | yok |
3 | Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri | Yüz yüze anlatım | yok |
4 | Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım | Yüz yüze anlatım | yok |
5 | Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme | Yüz yüze anlatım | yok |
6 | Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme | Yüz yüze anlatım | yok |
7 | Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme | Yüz yüze anlatım | yok |
8 | Beceri Ögreniminde Feedback-1 | Yüz yüze anlatım | yok |
9 | Beceri Ögreniminde Feedback -2 | Yüz yüze anlatım | yok |
10 | Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi | Yüz yüze anlatım | yok |
11 | Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması | Yüz yüze anlatım | yok |
12 | Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar | Yüz yüze anlatım | yok |
13 | Ögrenmeyi Kolaylaştırma | Yüz yüze anlatım | yok |
14 | Performansı Kolaylaştırma | Yüz yüze anlatım | yok |
1. Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics.2. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. 3. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics4. Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books.5. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books.6. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 107 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |