| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YÖNAB003 | BECERİ ÖĞRENİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Sporda Beceri Öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
Dr.Öğr. Üyesi Erol Baykan
| 1 | Sporda beceri öğrenimini oluşturan konuları tartışabilir. |
| 2 | Spor becerilerinin öğretilmesinde izleyecek yol ve prensipleri açıklayabilir. |
| 3 | Beceri, Motor beceri, Yetenek tanımlarını kavrayabilir. |
| 4 | Motor Öğrenme teorilerini bilebilir. |
| 5 | Beceri gerçekleşmesindeki psikolojik ve fizyolojik değişimleri açıklayabilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Motor Gelişimin Sporda Beceri Öğrenimi ile ilişkisini değerlendirebilecektir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Beceri Öğrenimi Giriş | Yüz yüze anlatım | yok |
| 2 | Motor Beceri ve Motor Öğrenme | Yüz yüze anlatım | yok |
| 3 | Performans Ustalığı Açısı: Beceri Performansının Özellikleri | Yüz yüze anlatım | yok |
| 4 | Motor Performansı ve Öğrenmeye Durum Temelli Yaklaşım | Yüz yüze anlatım | yok |
| 5 | Bilgi İşlem Süreci ve Karar Verme | Yüz yüze anlatım | yok |
| 6 | Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme | Yüz yüze anlatım, tartışam, soru cevap | yok |
| 7 | Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme | Yüz yüze anlatım | yok |
| 8 | Beceri Ögreniminde Feedback-1 | Yüz yüze anlatım | yok |
| 9 | Beceri Ögreniminde Feedback -2 | Beyin fırtınası, soru cevap, genel değerlendirme | yok |
| 10 | Beceri Öğreniminde Uygulamaların organize edilmesi | Yüz yüze anlatım | yok |
| 11 | Beceri Öğreniminde Uygulamaların programlanması | Yüz yüze anlatım | yok |
| 12 | Beceri Öğreniminde Bireysel Ayrılıklar | Yüz yüze anlatım | yok |
| 13 | Ögrenmeyi Kolaylaştırma | Yüz yüze anlatım | yok |
| 14 | Performansı Kolaylaştırma | Yüz yüze anlatım | yok |
1. Sharp, B. (1992). Acquring Skill in Sport. Sussex: Sports Dynamics.2. Magill, R.A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications. Fifth edition. Boston: McGraw Hill. 3. Schmidt, R.A. (1991). Motor Learning and Performance. Champaign: Human Kinetics4. Schmidt, R. A. & Lee, T. D. (1999). Motor Control and Learning: A behavioral emphasis, Champain IL: Human Kinetics Books.5. Schmid, R.A. ve Wrisberg, C.A.(2001). Motor Learning and Performance: A problem-based learning approach. Champaign: Human Kinetişcs Books.6. Singer, R.N.(1980). Motor Learning and Human Performance. New York: Macmillan Publishing
Teorik anlatım, uygulamalı çalışmalar, gözlem ve geri bildirim, tartışma ve soru-cevap yöntemleri.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Quiz | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Soru-Yanıt | 2 | 1 | 2 |
| Gösterme | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |