GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YÖNSS002 ALETLİ DALIŞ EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


"Dersin Amacı; öğrencilere, dalış branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. "


Öğr. elemanı


1 Dalış branşında kullanılan kavramları tanımlar .
2 Serbest dalış güvenlik kurallarını öğrenir.;
3 Serbest dalış malzemelerini öğrenir.;
4 Serbest dalış temel teknikleri öğrenir.;
5 İlk basamak serbest dalış uygulamalarını yapar.;

Birinci Öğretim


yok


yok


Dersin içeriği, dalışın tarihçesi dünyada ve Türkiye’de gelişimi, TSSF-CMAS tanımı ve Türkiye genelinde mevcut dalış faaliyetleri, dalış branşında kullanılan temel kavramlar, temel dalış işaretleri ve uyulması gereken kurallar, dalış malzemeleri bakımı ve saklanması, güvenli dalış kuralları ve acil durumlarda yapılması gereken uygulamalar, dalış tabloları ve dalış hastalıkları, dalış fizyolojisi, karada yapılan uygulamalı dalış teorisi ve gösterimi, abc malzeme ile çalışma, su yüzeyinde dalış uygulamaları ve tüplü dalış uygulamaları konularını kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin işleyişi ile ilgili genel açıklamalar, dalış ile ilgili tanım ve kavramlar, Dalış’ın tarihçesi teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
2 TSSF-CMAS tanımı ve Türkiye genelinde mevcut dalış faaliyetleri teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
3 Dalış branşında kullanılan temel kavramlar teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
4 Temel dalış işaretleri ve uyulması gereken kurallar teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
5 Dalış malzemeleri bakımı ve saklanması teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
6 Güvenli dalış kuralları ve acil durumlarda yapılması gereken uygulamalar teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
7 Dalış tabloları ve dalış hastalıkları teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
8 Dalış fizyolojisi teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
9 Karada yapılan uygulamalı dalış teorisi ve gösterimi teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
10 ABC Malzeme ile Çalışma teorik Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. yok
11 Su yüzeyinde Dalış uygulamaları Uygulama Yüzyüze, göstererek yapma yok
12 Tüplü dalış uygulamaları uygulama Yüzyüze, göstererek yapma yok
13 Dalış uygulamaları uygulama Yüzyüze, göstererek yapma yok
14 Dalış uygulamaları uygulama Yüzyüze, göstererek yapma yok

"Jackson, J. (2009). Her Yönüyle Dalış Kitabı. Alfa Yayıncılık, İstanbul. Halls, M. ve Krestovnikoff, M. (2011). Tüplü Dalış (K.DL.TPDL). İnkılap Yayınları, İstanbul. Orr, D. ve Douglas, E. (2007). Scuba Diving Safety. Human Kinetics, US. Coleman, C. (2004). The Certified Diver's Handbook: The Complete Guide to Your Own"



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 90
Quiz 4 10
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 1 10
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 3 45
Ev Ödevi 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 89

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 1 1 3 1 5 4 1 5 4 1 3 5 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 2 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek