Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNSS002 | ALETLİ DALIŞ EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
"Dersin Amacı; öğrencilere, dalış branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. "
Öğr. elemanı
1 | Dalış branşında kullanılan kavramları tanımlar . |
2 | Serbest dalış güvenlik kurallarını öğrenir.; |
3 | Serbest dalış malzemelerini öğrenir.; |
4 | Serbest dalış temel teknikleri öğrenir.; |
5 | İlk basamak serbest dalış uygulamalarını yapar.; |
Birinci Öğretim
yok
yok
Dersin içeriği, dalışın tarihçesi dünyada ve Türkiye’de gelişimi, TSSF-CMAS tanımı ve Türkiye genelinde mevcut dalış faaliyetleri, dalış branşında kullanılan temel kavramlar, temel dalış işaretleri ve uyulması gereken kurallar, dalış malzemeleri bakımı ve saklanması, güvenli dalış kuralları ve acil durumlarda yapılması gereken uygulamalar, dalış tabloları ve dalış hastalıkları, dalış fizyolojisi, karada yapılan uygulamalı dalış teorisi ve gösterimi, abc malzeme ile çalışma, su yüzeyinde dalış uygulamaları ve tüplü dalış uygulamaları konularını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin işleyişi ile ilgili genel açıklamalar, dalış ile ilgili tanım ve kavramlar, Dalış’ın tarihçesi | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
2 | TSSF-CMAS tanımı ve Türkiye genelinde mevcut dalış faaliyetleri | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
3 | Dalış branşında kullanılan temel kavramlar | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
4 | Temel dalış işaretleri ve uyulması gereken kurallar | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
5 | Dalış malzemeleri bakımı ve saklanması | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
6 | Güvenli dalış kuralları ve acil durumlarda yapılması gereken uygulamalar | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
7 | Dalış tabloları ve dalış hastalıkları | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
8 | Dalış fizyolojisi | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
9 | Karada yapılan uygulamalı dalış teorisi ve gösterimi | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
10 | ABC Malzeme ile Çalışma | teorik | Sunuş yoluyla öğretim, tartışma, soru-cevap tekniği, beyin fırtınası. | yok |
11 | Su yüzeyinde Dalış uygulamaları | Uygulama | Yüzyüze, göstererek yapma | yok |
12 | Tüplü dalış uygulamaları | uygulama | Yüzyüze, göstererek yapma | yok |
13 | Dalış uygulamaları | uygulama | Yüzyüze, göstererek yapma | yok |
14 | Dalış uygulamaları | uygulama | Yüzyüze, göstererek yapma | yok |
"Jackson, J. (2009). Her Yönüyle Dalış Kitabı. Alfa Yayıncılık, İstanbul. Halls, M. ve Krestovnikoff, M. (2011). Tüplü Dalış (K.DL.TPDL). İnkılap Yayınları, İstanbul. Orr, D. ve Douglas, E. (2007). Scuba Diving Safety. Human Kinetics, US. Coleman, C. (2004). The Certified Diver's Handbook: The Complete Guide to Your Own"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Quiz | 4 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
ÖÇ 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |