Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TSD015 | FİZİKSEL UYGUNLUK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Dersi alan öğrencilere, insanların sağlıklı fizyolojik ve psikolojik yapıya sahip olabilmeleri, yaşamdan keyif alabilmeleri, yaşamsal sorunlarla mücadele edebilmeleri için yapmaları gereken fiziksel aktivite ve sportif etkinliklerin sistemli bir şekilde uygulanmasının öğrenimi ve öğretimini kavratabilmektir.
Dr.Öğr.Üyesi Erol Baykan
1 | Fiziksel uygunluk ile ilgili unsurları ve kavramları öğrenir |
2 | Fiziksel uygunluk ile ilgili unsurların özelliklerini, gelişimi ile ilgili yöntemleri ve bu yöntemleri kullanmayı öğrenir. |
3 | Fiziksel uygunluk ile ilgili unsurlara yönelik fiziksel aktivite ve sportif faaliyetleri öğrenir. |
4 | Temel motorik özellikleri bilir |
5 | Farklı hareketlerdeki kullanılan kas gruplarını bilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Fiziksel uygunluğun gereklilik nedenlerini ve ilgili kavramları. Isınma, soğuma, esneklik ve esneklik geliştirme yöntemlerini. Kuvvet, kullanılan araç gereçler , hareketleri ve yöntemleri.. Dayanıklılık ile ilgili çalışmaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | "Fiziksel uygunluğun önemi. Alanları. | ||
2 | "Isınma, soğuma | ||
3 | "Esneklik ve esneklik geliştirme yöntemleri. " | ||
4 | "Farklı kas gruplarına yönelik esneklik hareketleri , yapılması sakıncalı esneklik hareketleri. " | ||
5 | "Farklı kas gruplarına yönelik esneklik hareketleri , yapılması sakıncalı esneklik hareketleri. " | ||
6 | "Kuvvet, Kuvvet geliştirmek için kullanılan araç gereçler ve hareketler. Vücut ağırlığı ile yapılan kuvvet hareketleri. " | ||
7 | "Farklı aletlerle kuvvet geliştirmek için yapılan hareketler. " | ||
8 | "Kuvvet ile ilgili testler ve kuvvet geliştirme yöntemleri. ( kuvvette devamlılık ) " | ||
9 | "Kuvvet ile ilgili testler ve kuvvet geliştirme yöntemleri. ( kuvvette devamlılık ) " | ||
10 | "Kuvvet ile ilgili testler ve kuvvet geliştirme yöntemleri. (maksimal ve çabuk kuvvet) " | ||
11 | "Dayanıklılık, farklı yüklenme şiddetlerine yönelik HKah belirleme yöntemleri. " | ||
12 | "Dayanıklılık, farklı hedeflere yönelik çeşitli fiziksel aktiviteler ve etkileri. " | ||
13 | "Dayanıklılık, farklı hedeflere yönelik çeşitli fiziksel aktiviteler ve etkileri. " | ||
14 | "Fiziksel uygunluk ile ilgili unsurları içeren eğitsel oyunlar. " |
"Özer, K.(2001) Fiziksel Uygunluk.Nobel Dağıtım,Ankara Erkan , N .(2000) Yaşam Boyu Spor Bağırgan Kitabevi. Bompa.T.O.(1994). (çeviri) Keskin, İ..Tuner,B.A.Küçükgöz , H. Bağırgan , T.(2003).Antrenman Kuramı ve Yöntemi.Bağırgan Yayımevi .Ankara Muratlı,S.(1997) . Çocuk ve Spor .Bağırgan Yayınevi.Ankara Smith,B.(1996) . Flexibility For Sport. Anderson,B.Çeviri . Yaman , M . Coşkuntürk , O,S. Hergüner,G.(1993). Tüm Spor Dalları ve Sağlıklı Yaşam. Ankara. William , R. Holcomb. Essantial of Strength Training and Conditioning .Chapter 16.Stretching and Warm ? Up. Tamer , K . (2000) .Sporda Fiziksel ? Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi.Bağırgan Yayımevi . Ankara. Bompa , T .O .( 1996 ) . Sporda Çabuk Kuvvet Antrenmanı (çeviri) . Tüzemen , E . (2001) . Bağırgan yayımevi. Bompa ,T.O. (1998) . Serious Strength Training .Human Kinetics
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |