GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SYB485 ULUSLARARASI SPOR VE OLİMPİK HAREKET Ders 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


"Antik olimpiyat oyunları ve insan ideali, modern olimpizm, olimpik hareket ve olimpiyat oyunlarının anlamı, tüm boyutları ile Fair Play felsefesi"


Prof.Dr. Suat KARAKÜÇÜK


1 Olimpiyat oyunlarını ve tarihsel gelişimini bilir.
2 Uluslararası spor örgütlerini tanımlar.
3 Uluslararası spor örgütlerinin gelişimi, görevleri, çeşitliliği ve verimliliği ile ilgili bilgi sahibidir.
4 Sporda estetik, etik, hareket ve oyun süreçlerini kavrar.
5 Olimpizm felsefesi ile modern olimpiyat oyunlarını analiz eder.

Birinci Öğretim


yok


yok


"Modern olimpik hareketin ve uluslararası olimpiyat komitesinin kuruluşu, olimpizmin felsefi dayanakları, olimpik antlaşmanın temel prensipleri, olimpik kongreler ve uluslararası olimpik akademi, Türkiye’de olimpik hareketin kuruluşu, Türkiye’nin modern olimpiyatlara katılımı, olimpik hareket ve Fair Play, olimpik hareketin karşı karşıya olduğu problemler. Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi, Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri"


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Olimpiyatların doğuşu, tarihsel gelişimi ve modern olimpiyat anlaşıyışı Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
2 "Olimpzim ve Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi " Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
3 Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
4 "Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları " Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
5 Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
6 Fair Play’i geliştirme çabaları ve perspektifleri Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
7 Olimpizm ve Fair Play Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
8 Fair Play ve Eğitim Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
9 "Okul beden eğitiminde Fair Play eğitimi ve uygulamaları " Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
10 Geleneksel Türk sporlarında Fair Play anlayışı Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
11 Amatör ve profesyonel sporda Fair Play anlayışı Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
12 Sporcuların Fair Play’e uygun davranma ve davranmama nedenleri Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
13 Türkiye’de Fair Play’e yönelik çalışmalar Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok
14 Fair Play’den sorumlu referans grupları Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası Yok

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi. 1988. OLİMPİK HAREKET



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Quiz 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 5 4 3 3 4 3 5 3 4 5 3 4 5
ÖÇ 2 4 5 4 3 3 4 3 5 3 4 5 3 4 5
ÖÇ 3 4 5 4 3 3 4 3 5 3 4 5 3 4 5
ÖÇ 4 4 5 4 3 3 4 3 5 3 4 5 3 4 5
ÖÇ 5 4 5 4 3 3 4 3 5 3 4 5 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek