Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYB485 | ULUSLARARASI SPOR VE OLİMPİK HAREKET | Ders | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
"Antik olimpiyat oyunları ve insan ideali, modern olimpizm, olimpik hareket ve olimpiyat oyunlarının anlamı, tüm boyutları ile Fair Play felsefesi"
Prof.Dr. Suat KARAKÜÇÜK
1 | Olimpiyat oyunlarını ve tarihsel gelişimini bilir. |
2 | Uluslararası spor örgütlerini tanımlar. |
3 | Uluslararası spor örgütlerinin gelişimi, görevleri, çeşitliliği ve verimliliği ile ilgili bilgi sahibidir. |
4 | Sporda estetik, etik, hareket ve oyun süreçlerini kavrar. |
5 | Olimpizm felsefesi ile modern olimpiyat oyunlarını analiz eder. |
Birinci Öğretim
yok
yok
"Modern olimpik hareketin ve uluslararası olimpiyat komitesinin kuruluşu, olimpizmin felsefi dayanakları, olimpik antlaşmanın temel prensipleri, olimpik kongreler ve uluslararası olimpik akademi, Türkiye’de olimpik hareketin kuruluşu, Türkiye’nin modern olimpiyatlara katılımı, olimpik hareket ve Fair Play, olimpik hareketin karşı karşıya olduğu problemler. Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi, Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri"
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Olimpiyatların doğuşu, tarihsel gelişimi ve modern olimpiyat anlaşıyışı | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
2 | "Olimpzim ve Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi " | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
3 | Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
4 | "Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları " | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
5 | Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
6 | Fair Play’i geliştirme çabaları ve perspektifleri | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
7 | Olimpizm ve Fair Play | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
8 | Fair Play ve Eğitim | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
9 | "Okul beden eğitiminde Fair Play eğitimi ve uygulamaları " | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
10 | Geleneksel Türk sporlarında Fair Play anlayışı | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
11 | Amatör ve profesyonel sporda Fair Play anlayışı | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
12 | Sporcuların Fair Play’e uygun davranma ve davranmama nedenleri | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
13 | Türkiye’de Fair Play’e yönelik çalışmalar | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
14 | Fair Play’den sorumlu referans grupları | Anlatım yöntemi /soru-cevap yöntemi / beyin fırtınası | Yok |
Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi. 1988. OLİMPİK HAREKET
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Quiz | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |