Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SYB111 | SPOR BİLİMİNE GİRİŞ | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin spor bilimlerine ilişkin multidisipliner alanları tanımalarını sağlamak. İleride çalışabilecekleri alanlar, uygulamalar konusunda fikir sahibi olmalarına ve isabetli kararlar verebilmelerine rehberlik etmek.
Dr.Öğr. Üyesi Erol Baykan
1 | Beden Eğitimi ve Sporun Eğitimsel Temelleri ile Spor Bilimlerinin Tarihsel gelişimi hakkında kazanım sağlar. |
2 | Sporun Felsefi temelleri konusunda farkındalığı arttırır. |
3 | Spor Bilimlerinin Sosyolojik ve Psikolojik Temellerinin neler olduğunu öğrenir. |
4 | Spor Yönetim Bilimleri Alanı ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Alanlarında bilgi sahibi olunur. |
5 | Sporda Antrenörlük ile Sporda Antrenman ve Hareketin Temelleri konularında kazanım sağlanır. |
6 | Fiziksel Aktivite, Fiziksel Uygunluk, Egzersiz, Spor ve Sağlık İlişkisini nitelendirir. |
7 | Rekreasyon konusunda bilgi sahibi olunur. |
8 | Sporun Hukuksal Ve Mevzuat Boyutu ile Sporda Fair Play kavramları açıklar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk Eğitim ve Spor kurumları içindeki yeri ve işlevi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Beden Eğitimi ve Sporda Temel Kavramlar | Teorik sözlü anlatım | Yok |
2 | Beden Eğitimi ve Sporda Yayınlar. | Teorik sözlü anlatım | Yok |
3 | Beden Eğitimi ve Sporda Meslek Alanları. | Öğretmen Merkezli Teorik sözlü anlatım | Yok |
4 | Dünyada Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi. | Öğretmen Merkezli Teorik sözlü anlatım | Yok |
5 | Modern Düşüncede Beden Eğitiminde Yeni Anlayışlar. | Öğretmen Merkezli Teorik sözlü anlatım | Yok |
6 | Türkiye’de Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi. | Öğretmen Merkezli Teorik sözlü anlatım | Yok |
7 | Beden Eğitimi ve Sporda Öncü Eğitimciler. | Öğretmen Merkezli Teorik sözlü anlatım | Yok |
8 | Beden Eğitiminin Geliştirdiği Nitelikler. | Soru Cevap Yöntemi | Yok |
9 | Beden Eğitiminin Geliştirdiği Nitelikler. | Problem Çözme | Yok |
10 | Beden Eğitimi Dersinin Amaçları. | Problem Çözme Yöntemi | Yok |
11 | Spor Türleri ve Branşları. | Tartışma Yöntemi | Yok |
12 | Spor Branş Grupları Bazında Spor Türlerinin Ayrımlaşması. | Tartışma Yöntemi | Yok |
13 | Beden Eğitimi ve Sporun Kapsamına Giren Başlıca Alanlar. | Örnek Olay Yöntemi | Yok |
14 | Beden Eğitimi ve Sporda Diğer Konular | Örnek Olay Yöntemi | Yok |
"Spor Bilimlerine Giriş. Editör Nevzat Mirzaoğlu, Spor yayınevi ve kitabevi 2006 Ankara Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Rasim Kale, Nobel akademik yayıncılık, 2003 Ankara. Spor Bilimlerine Giriş. Hakan Sunay, Gazi Kitabevi, 2017 Ankara. "
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 90 |
Quiz | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | ||||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 7 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | ||||||
ÖÇ 8 | 5 | 3 | 4 | 4 |