GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
STS023 VOLEYBOL Seçmeli Ders Grubu 3 5 5,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin voleybolun tarihçesini, voleybol oyun kurallarını, Türkiye’deki ve dünyadaki voleybolun yönetim şekli ve organizasyonlarını, voleybol oyununun teknik - taktik analizini, voleybol müsabakalarının gözlem ve değerlendirmelerini yapabilmelerini amaçlamaktadır.


Dr.Ferhat Esatbeyoğlu


1 Bu dersin sonunda öğrenci, voleybol öğretimi/öğreniminde kullanılan malzeme çeşitleri ve özelliklerini tanır.
2 Voleybol öğrenenlerin yaş, bilişsel, devinişsel, duyuşsal düzey ve bireysel farklılıklarına göre ders malzemesi hazırlar.
3 Sınıfta ve spor salonunda görsel araçları, işitsel araçları kullanır
4 Güncel kaynaklardan yararlanarak ders malzemesi hazırlar ve sınıfta uygular, örnek bir voleybol dersine yönelik malzeme tasarlar ve uygular

Birinci Öğretim


Bu dersin ön koşulu yoktur


Yok


Voleybola giriş temel teknikleri uygulanmasının genel ve teknik bilgilerinin özeliklerinin öğretilmesi. Voleyboldaki bazı özel tekniklerin kuramsal ve uygulamalı olarak öğretilmesini içerir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtılması Yok
2 Voleybolun tarihçesi, oyun kuralları ve yapısı uluslararası organizasyonu Yok
3 Türk voleybolunun yapısı Yok
4 Dünya voleybolu Yok
5 Voleybolun temek teknikleri, öğretme ve eğitme yöntemleri Yok
6 Voleybolda beceri öğretimi ve oyun niteliği Yok
7 Voleybol çeşitleri (mini, plaj, oturarak ve oturarak plaj voleybol) Yok
8 Smaç tekniği Smaç tekniğinin gösterilmesi
9 Manşet tekniği Manşet tekniğinin gösterilmesi
10 Servis Servis tekniniğin gösterilmesi
11 Blok Blok tekniğinin gösterilmesi
12 Savunma tekniği Savunma tekniğinin gösterilmesi
13 Maç düzeni Maç düzeni uygulaması
14 Maç uygulaması Maç yapılması için düzen

Türkiye Voleybol Federasyonu www.tvf.org.tr 2. Avrupa Voleybol Konfederasyonu www.cev.eu 3. Uluslararası Voleybol Federasyonu www.fivb.com 4. Eralp, F., & Çotuk, M. Y. (2005). Voleybolda temel beceriler. Morpa Kültür Yayınları. 5. Barth K., Heuchert R., (2009). Voleybol Öğreniyorum Spor Kitapevi. 6. National Alliance for Youth Sports, & Bach, G. (2009). Coaching volleyball for dummies. Wiley Pub. 7. Barth, K., & Linkerhand, A. (2007). Training volleyball. Meyer & Meyer Verlag. 8. Barth, K., & Heuchert, R. (2006). Learning Volleyball. Meyer & Meyer Verlag. 9. Reeser, J. C., & Bahr, R. (Eds.). (2017). Handbook of sports medicine and science, Volleyball. John Wiley & Sons. 10. Dearing, J. (2018). Volleyball Fundamentals, 2E. Human Kinetics



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 3 3
Quiz 3 4 12
Derse Katılım 5 5 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 4 3 5 5 4 4 4 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 3 5 5 4 5 5 5 4 5 5 4 5 5
ÖÇ 3 4 4 4 5 5 5 5 3 4 4 5 5 4 4
ÖÇ 4 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek