Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STS001 | AMERİKAN FUTBOLU | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
futbolda temel eğitimi ve temel hareketlerinin öğretilmesi
1 | 1) Karşılaştırmalı eğitimin teorik temellerini inceler. |
2 | 2)Karşılaştırmalı eğitimde kullanılan yöntemleri kullanır. |
3 | 3) Çeşitli ülkelerdeki ve Türkiye’deki program geliştirme çalışmalarını karşılaştırmalı bakış açısı ile inceler. |
4 | 4) Çeşitli ülkelerdeki zorunlu eğitimin amaç ve ilkelerini tartışır. |
5 | 5) Farklı eğitim sistemlerinin benzerlik ve farklılıklarını analiz eder. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Karşılaştırmalı eğitimin teorik temellerini inceler. Karşılaştırmalı eğitimde kullanılan yöntemleri kullanır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Futbol oyununun tanımı, Futbol oyununun dünyada ve Türkiye de tarihsel gelişimi ,futbol oyun kurallarının teorik aktarımı | |||
2 | Futbol oyun kurallarının teori ve uygulaması | |||
3 | Futbol da topsuz vücut tekniği becerisini geliştirme. | |||
4 | Futbol da vuruş türleri, ayak içi, üst, kafa, dış,dış üst ve iç üst vuruş türlerinin futbol oyunu içerisinde kullanımı | |||
5 | Futbol da konrol teknikleri ,ayak içi ,taban,ayak üstü,diz üstü,göğüs kontrolünün futbol oyunu içerisinde kullanımı | |||
6 | Futbol da top sürme teknikleri,ayak içi,ayak üstü ve ayak dışı top sürmenin futbol oyunu içerisinde kullanımı | |||
7 | vize sınavı | |||
8 | Aldatma Teknikleri,basit,taban,taban ayakiçi,lokomotif aldatmanın Teori ve Uygulaması | |||
9 | Slash , İkiye bir , Alan Boşaltma, Aldatma Koşuları , Bindirme tekniklerinin teori ve uygulaması | |||
10 | Futbolda kaleci, Temel duruş, farklı pozisyonlardan atışların savunulması, kalecinin topu oyuna sokması, kalecinin hücumdaki ve savunmadaki görevleri, | |||
11 | Oyun Sistemleri Teori ve Uygulaması teori ve uygulaması | |||
12 | Markaj ,Savunma ve Hücum Prensipleri teori ve uygulaması | |||
13 | Duran Topların Kullanımı teori ve uygulaması | |||
14 | Grupların Ödev sunumları (Öğretim Yöntemlerini Uygulama)1 | |||
15 | final sınavı |
"A.Ferah( 1995) Futbol Teknik Eğitim ve Öğretim,Ankara J.Bangsbo (2004) Offensive Soccer Tactics . Denmark M.Türel(1990) Futbolda Teknik-Taktik-Kondüsyon-Antrenman Planlaması,TFF Yayınları ,İstanbul , S.Karabük Vd.(2007)Futbol Eğitimi ,TÜFAV Yayınları.Ankara M.Hughes (1990) Futbol Taktikler ve Eğitim. İngiltere. Ö.Özmen (1999) İlk Öğretim Okullarında Futbol ,Bağırgan yayınevi.Aankara Özkara(2004)Futbolda 99 Çalışma ,Ankara"
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 |