Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBS022 | CAPOEIRA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
"Dersin amacı, öğrencilere; müziğin türüne göre hareket becerilerini kullanarak, dans kompozisyonları uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. "
1 | Ritim ve dans ile ilgili kavramları tanımlar. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Dersin içeriği; ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması, nota, ölçü ve tempo, tempo ile yürüyüşler, temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.), vals, tango, salsa ve sirtaki dans adımlamaları ve koreografi çalışmaları konularını kapsamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma, Ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, Dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması | |||
2 | Nota ve ölçü, tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi, temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarına yönelik alıştırmalar | |||
3 | Müziğe uygun adımlamalar eşliğinde kol pozisyonları, kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketleri ile ilgili alıştırmalar | |||
4 | Tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formları ile ilgili alıştırmalar | |||
5 | Temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.) | |||
6 | Hareket gruplarını birleştirerek koreografi oluşturma uygulamaları | |||
7 | Müzik eşliğinde koreografi uygulamaları | |||
8 | ARA SINAV | |||
9 | Vals dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar | |||
10 | Salsa dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar | |||
11 | Tango dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar | |||
12 | Sirtaki dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar | |||
13 | Vals, salsa, tango ve sirtaki danslarının müzik eşliğinde koreografi çalışmaları | |||
14 | Final sınavına hazırlık çalışmaları | |||
15 | FİNAL |
"Anlıatamer, F. ve Bilgin, S. (2001). Ritim Eğitimi ve Harekete Eşlik. Arya Matbaacılık, İstanbul. John Bennet, P. ve Riemer, C. (2006). Rhythmic Activities and Dance. Human Kinetics. Kaplan, R. (2002). Rhythmic Training for Dancers. Human Kinetics. Blume, M. (2013). Acrobatics For Children ve Teenagers. Meyer Sports, USA."
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 |