GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SBS022 CAPOEIRA Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Lisans


Türkçe


"Dersin amacı, öğrencilere; müziğin türüne göre hareket becerilerini kullanarak, dans kompozisyonları uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. "



1 Ritim ve dans ile ilgili kavramları tanımlar.

Birinci Öğretim


yok


yok


Dersin içeriği; ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması, nota, ölçü ve tempo, tempo ile yürüyüşler, temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.), vals, tango, salsa ve sirtaki dans adımlamaları ve koreografi çalışmaları konularını kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, Ritim ve dans kavramları ile ilgili açıklamalar, Dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması
2 Nota ve ölçü, tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi, temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarına yönelik alıştırmalar
3 Müziğe uygun adımlamalar eşliğinde kol pozisyonları, kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketleri ile ilgili alıştırmalar
4 Tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formları ile ilgili alıştırmalar
5 Temel dans teknikleri (dans yürüyüşü, sıçrama, atlama, denge, dönüşler, galop vs.)
6 Hareket gruplarını birleştirerek koreografi oluşturma uygulamaları
7 Müzik eşliğinde koreografi uygulamaları
8 ARA SINAV
9 Vals dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar
10 Salsa dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar
11 Tango dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar
12 Sirtaki dansına özgü temel adımlama teknikleri ve müzik eşliğinde uygulamalar
13 Vals, salsa, tango ve sirtaki danslarının müzik eşliğinde koreografi çalışmaları
14 Final sınavına hazırlık çalışmaları
15 FİNAL

"Anlıatamer, F. ve Bilgin, S. (2001). Ritim Eğitimi ve Harekete Eşlik. Arya Matbaacılık, İstanbul. John Bennet, P. ve Riemer, C. (2006). Rhythmic Activities and Dance. Human Kinetics. Kaplan, R. (2002). Rhythmic Training for Dancers. Human Kinetics. Blume, M. (2013). Acrobatics For Children ve Teenagers. Meyer Sports, USA."



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Quiz 3 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 2 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 3 45
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek