Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAEBSTD82 | YAŞ GELİŞİMİ VE BASAMAKLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının eğitim ve psikoloji ilişkisi, temel kavramlar, eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri ile öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen süreçler çerçevesinde gelişim alanlarını ve süreçlerini (fiziksel bilişsel, duygusal, kişilik, ahlaki gelişim) kuram kavram ve yaklaşımları sınıf ortamına yansıyan yönleri ile bilme, kavrama, uygulama konusunda bilgi ve beceri kazanmalarına yardımcı olmaktır.
Prof. Dr. Hayrettin GÜMÜŞDAĞ
1 | Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları açıklar. |
2 | Fiziksel, bilişsel, duyuşsal, ahlaki ve kişilik gelişim dönemlerinin özelliklerini bilir. |
3 | Farklı yaştaki bireylerin gelişim alanlarına göre (bilişsel, kişilik, ahlaki, fiziksel) özelliklerini karşılaştırır. |
4 | Öğrenmeye ilişkin kuram ve süreçleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve farklı kuramlar açısından tartışır. |
5 | Sağlıklı gelişim için öğretmenin öğrencilere karşı üstlenmesi gereken sorumlulukları açıklar. |
6 | Gelişim öğrenmenin bakış açısı ve yaklaşımlarını, alanıyla bütünleştirir. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu yoktur.
Yok
Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin temel kavramları; eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri; gelişim kuramları, gelişim alanları ve gelişim süreçleri; gelişimde bireysel farklılıklar; öğrenmeyle ilgili temel kavramlar; öğrenmeyi etkileyen faktörler; eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları; öğrenme sürecinde motivasyon.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim ve Psikoloji | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
2 | Gelişimle İlgili Temel Kavramlar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
3 | Fiziksel Gelişim | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
4 | Bilişsel Gelişim -I | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
5 | Bilişsel Gelişim -II | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
6 | Kişilik Gelişimi | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
7 | Ahlak Gelişim | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
8 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
9 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
10 | Bağlaşımcılık kuramı (Araçsal Koşullanma) | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
11 | Edimsel (Operant) Koşullanma | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
12 | Sosyal Bilişsel Öğrenme | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
13 | Gestalt Kuramı | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
14 | Bilgiyi İşleme Kuramı | Anlatım yöntemi, tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği | Konu ve ders içeriğinin incelenmesi |
Terzi, Ş. I. (2019/7. baskı-2020/8. baskı). Eğitim Psikolojisi. Pegem A Kitabevi. Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya (23. Baskı).Yargı Yayınevi Yeşilyaprak, B. (2008). Eğitim Psikolojisi. Pegem A Yayınları. Santrock, J. W. (2014). Ergenlik (4. Baskı). (Çev. Edt. Diğdem Müge Siyez). Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Quiz | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 71 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |