Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAEBUAE402 | UZMANLIK ARTİSTİK JİMNASTİK IV | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin artistik cimnastik branşında ileri düzey hareketler ve teknikler konusunda uzmanlaşmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, temel becerilerin ötesine geçerek daha karmaşık ve zorlu hareketlerin uygulanmasını, öğretimini ve değerlendirilmesini öğrenirler. Ayrıca, ders kapsamında kullanılan aletler arasında atlama masası (vaulting table), paralel bar (parallel bars), barfiks (high bar), kulplu beygir (pommel horse), denge aleti (balance beam) gibi cimnastik ekipmanları da yer alır. Antrenman planlaması, performans analizleri ve müsabaka hazırlığı gibi konularda bilgi sahibi olurlar. Ders, öğrencilerin antrenörlük becerilerini geliştirmelerine, güvenli ve etkili bir antrenman ortamı oluşturmalarına ve artistik cimnastikte profesyonel bir yetkinlik kazanmalarına katkıda bulunmayı hedefler.
Dr. Hülya ANDRE
1 | Kadın ve erken artistik cimnastik aletlerini bilir |
2 | Kadın ve erkek artistik cimnastiğinde kullanılan ileri düzey hareket kalıplarını bilir |
3 | Kadın ve erkek artistik cimnastiğinde kullanılan ileri düzey hareket kalıplarını bilir ve öğretebilir. |
4 | Farklı seviyelerdeki sporcular için alet bazında uygun antrenman programları hazırlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. |
5 | Artistik cimnastik hareketlerini analiz ederek teknik hataları belirleyip düzeltici geri bildirim sağlayabileceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok
YOK
Bu ders, öğrencilerin artistik cimnastik aletlerine dair bilgi ve becerilerini derinleştirmeye odaklanır. Öğrenciler, **atlama masası (vaulting table)** ile zıplama ve uçuş becerilerini, **paralel bar (parallel bars)** ile denge ve kuvvet odaklı hareketleri, **barfiks (high bar)** ile salınma ve dönüş tekniklerini, **kulplu beygir (pommel horse)** ile koordinasyon ve ritmik hareketleri, ve **denge aleti (balance beam)** ile hassasiyet ve dengeyi geliştirecekleri çeşitli uygulamalara katılırlar. Ayrıca, her alet için güvenli antrenman yöntemleri, teknik analiz ve öğretim stratejileri üzerinde durulur. Ders, teorik bilgi ile pratik uygulamanın birleşimini sunarak, öğrencilerin cimnastik aletlerine olan hakimiyetlerini artırmayı amaçlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Denge aletinde temel denge hareketlerinin uygulanması. | Öğrenciler, denge aletinde temel denge hareketlerini pratik yaparak geliştireceklerdir. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
2 | Barfiks aletinde ileri düzey salınma ve dönüş tekniklerinin öğretilmesi. | Öğrenciler, barfiks aletinde ileri düzey teknikleri uygulayarak geliştireceklerdir. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
3 | Kulplu beygir üzerinde akrobatik hareketlerin pratik edilmesi. | Öğrenciler, kulplu beygirde akrobatik hareketleri uygulayarak tekniklerini pekiştireceklerdir. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
4 | Atlama masası üzerinde zıplama ve uçuş becerilerinin geliştirilmesi. | Öğrenciler, atlama masasında zıplama tekniklerini uygulayarak uçuş becerilerini artıracaklardır. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
5 | Paralel bar üzerinde kuvvet ve denge gerektiren hareketlerin çalışılması. | Öğrenciler, paralel bar üzerinde kuvvet ve denge hareketlerini uygulayarak güçlerini artıracaklardır. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
6 | İleri düzey artistik cimnastik hareketlerinin öğretim yöntemlerinin incelenmesi. | Öğrenciler, ileri düzey hareketleri öğretme yöntemlerini uygulamalı olarak deneyimleyeceklerdir. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
7 | Yaralanma önleme tekniklerinin ve güvenli antrenman uygulamalarının öğretilmesi. | Öğrenciler, güvenli teknikleri uygulayarak yaralanma riskini azaltma konusunda bilgi sahibi olacaklardır. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
8 | Performans analizi ve geri bildirim verme becerilerinin geliştirilmesi. | Öğrenciler, kendi performanslarını değerlendirerek yapıcı geri bildirim verme becerilerini geliştireceklerdir. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
9 | Antrenman programlarının bireysel ihtiyaçlara göre özelleştirilmesi. | Öğrenciler, farklı seviyelerdeki sporcular için antrenman programları oluşturacak ve uygulayacaklardır. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
10 | Yarışma hazırlığı ve stratejilerinin planlanması. | Öğrenciler, yarışma stratejilerini uygulamalı olarak planlayacaklardır. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
11 | Zihinsel hazırlık ve motivasyon tekniklerinin uygulanması. | Öğrenciler, zihinsel hazırlık ve motivasyon stratejilerini uygulayarak performanslarını artıracaklardır. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
12 | Aletler arası geçiş tekniklerinin öğrenilmesi. | Öğrenciler, aletler arası geçişleri uygulayarak akıcılıklarını geliştireceklerdir. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
13 | Genel değerlendirme ve öğrendiklerin uygulamalı olarak gösterilmesi. | Öğrenciler, tüm öğrenimlerini sergileyerek genel bir değerlendirme yapacaklardır. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
14 | Öğrenilen tekniklerin uygulamalı olarak gözden geçirilmesi ve pekiştirilmesi. | Öğrenciler, öğrendikleri teknikleri pratik yaparak pekiştireceklerdir. | Anlatım yöntemi, gösterip yaptırma | YOK |
Ders notları Artistik cimnastik hakem kitabı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Rapor Sunma | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 3 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |