Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAEBSTD35 | SPORDA ETİK DEĞERLER VE FAİR-PLAY EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
"Antik ve modern çağlarda Fair play anlayışını ve gelişimini, Formal ve informal Fair Play davranışlarını, Fair Play’e uygun davranmayı zorlaştıran bireysel ve toplumsal faktörleri, Okul beden eğitimi ve Fair Play ilişkisini, Fair Play’in Türkiye’deki görünümünü ve geliştirme perspektiflerini açıklamak. "
1 | Fair play kavramını tanımlar |
2 | Fair play anlayışını ve tarihsel süreç içerisindeki gelişimini açıklar |
3 | Olimpizm felsefesini tartışır (discuss) ve fair play anlayışı ile ilişkisini açıklar |
4 | Fair play anlayışını sporcuların davranış modelleri üzerinden örnekler |
5 | Amatör ve profesyonel sporcular arasındaki fair play anlayışı ve uygulamaları ile ilgili farklılıkları karşılaştırır |
Birinci Öğretim
yok
yok
"Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi, Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri, Karşı karşıya olduğu problemler, Fair Play’i geliştirme çabaları ve perspektifleri, Okul beden eğitiminde Fair Play eğitimi ve uygulamaları, Amatör ve profesyonel sporda Fair Play anlayışı, Sporcuların Fair Play’e uygun davranma ve davranmama nedenleri, Türkiye’de Fair Play’e yönelik çalışmalar, Fair Play’den sorumlu referans grupları. "
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | "Fair Play anlayışının tarihsel gelişimi " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
2 | "Fair Play’in kapsamı ve ilkeleri " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
3 | "Uluslararası Fair Play kuruluşları ve çalışmaları " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
4 | "Fair Playin karşı karşıya olduğu problemler " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
5 | "Fair Play’i geliştirme çabaları ve perspektifleri " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
6 | "Olimpizm ve Fair Play " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
7 | "Fair Play ve Eğitim " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
8 | "Fair Play ve Eğitim " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
9 | "Okul beden eğitiminde Fair Play eğitimi ve uygulamaları " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
10 | "Geleneksel Türk sporlarında Fair Play anlayışı " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
11 | "Amatör ve profesyonel sporda Fair Play anlayışı " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
12 | "Sporcuların Fair Play’e uygun davranma ve davranmama nedenleri " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
13 | "Türkiye’de Fair Play’e yönelik çalışmalar " | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
14 | Fair Play’den sorumlu referans grupları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi | yok |
"Ateşoğlu, M., Sporda Erdemlik: Fair Play. Ankara, 1974; Erdemli, A., İnsan, Spor ve Olimpizm. İstanbul: Sarmal Yayınevi, 1996; Şahin, M., Spor Ahlakı ve Sorunları. İstanbul, 1988; Yıldıran, İ., “Fair Play: Kapsamı, Türkiye’deki Görünümü ve Geliştirme Perspektifleri”, Gazi BESBD, 9, (4): 3-16, 2004; Yıldıran, İ., “Fair Play Eğitiminde Beden Eğitiminin Rolü”, Gazi BESBD, 10, (1): 3-16, 2005. "
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 74 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |