GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SAEBSTD31 SPOR BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Hem yarışmacının hem de rakibin performansını etkileyen tüm faktörler, somut ölçütler başlığı altında geliştirilen teknolojik araçlarla verilerin toplanması ve belirlenen performans seviyelerine göre elde edilen sonuçlara göre eğitim plan ve programlarının düzenlenmesi hedeflenmektedir.



1 Müsabaka analiz metodlarını ve amaçlarını öğrenir.
2 Ölçüm metotlarının ve kullanılacak teknolojik cihazlar hakkında bilgi sahibi olur.
3 Branşların karakteristik özeliklerinin belirlenmesini oluşturabilir.
4 Branşların ölçülebilir özeliklerinin belirlenmesi kavrar.
5 Müsabaka gözlemi ve veri oluşturmayı yapabilir duruma gelir.
6 Veri toplama kurallarını ve toplanan verilerin değerlendirilmesini ve yorumlanmasını oluşturabilir.
7 Farklı bireysel branşlarda müsabaka analiziyle ilgili yapılan ulusal ve uluslararası yayınları inceleyip tartışabilmeyi öğrenir.
8 Yapılan uluslararası müsabakalardan farklı bireysel branşları izleyip kritik yapmayı öğrenir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bireysel branşların ve takım sporları özelliklerinin belirlenmesi, branşların değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, değerlendirmede kullanılan teknolojik araçlar, verilerin toplanması, objektif ve öznel değerlendirme, verilerin istatistiksel analizi, eğitimin ve yarışmanın yansıması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Müsabaka analizi metodlarının ve amaçlarının öneminin açıklanması Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
2 Ölçüm metotlarının ve kullanılacak aletler hakkında bilgi edinimi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
3 Branşların karakteristik özeliklerinin belirlenmesi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
4 Branşların ölçülebilir özeliklerinin belirlenmesi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
5 Müsabaka gözlemi ve veri oluşturma Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
6 Veri madenciliği Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
7 Toplanan verilerin değerlendirme çalışmaları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
8 Toplanan verilerin değerlendirme çalışmaları Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
9 Değerlendirme ve yorumlamaların antrenmanlara ve müsabakalara nasıl yansıtılacağı Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
10 GPS teknolojilerinin öğrenilmesi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
11 SWİMPRO Teknolojisinin öğrenilmesi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
12 Şahin göz teknolojisinin öğrenilmesi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
13 Diğer teknolojilerin öğrenilmesi Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması
14 Farklı bireysel branşlarda müsabaka analiziyle ilgili yapılan ulusal ve uluslararası yayınların incelenip tartışılması Anlatım ve sonrasında tartışma yöntemi, soru-cevap tekniği Konu ve ders içeriğinin incelenip araştırma yapılması

Carling, C., Williams, A.M., Reilly, T. (2005). Handbook of soccer match analysis.Routledge Printing House. 1nd Ed. Usa and Canada Müniroglu, S., Deliceoglu, G. (2008). Futbolda müsabaka analizi ve gözlem teknikleri. Ankara: AnkaraÜniversitesi Basım Evi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Quiz 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 73

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 4 4 5 4 4 4 4 5 5 4
ÖÇ 2 4 3 3 4 3 5 5 4 4 4 5
ÖÇ 3 5 5 4 4 5 4 4 4 5 3 4
ÖÇ 4 4 3 4 3 5 4 5 4 5 5 4
ÖÇ 5 4 3 5 4 5 3 2 4 5 4 3
ÖÇ 6 3 4 4 3 4 4 4 3 4 4 4
ÖÇ 7 4 5 4 4 4 4 4 5 4 4 4
ÖÇ 8 3 3 4 3 4 3 4 4 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek